söndag 22 juli 2012

Vyer från cykelsadeln

Vi susade över till Chioggia på våra vingliga bici igår kväll igen och åt på samma fantastiska restaurang som i fredags... ja, vi är vanedjur. Älskar upplevelsen det ger att cykla, det ger mig en otrolig frihetskänsla. Vinden som rufsar till håret, landskapet som seglar förbi, ljudet av ekrar och hjul som snurrar. Det går fort samtidigt som man kan ta in alla vyer och är mitt i landskapet, mitt i naturen, här och nu. Man observerar inte men upplever och deltar. Kommer ångra att jag skrivit det här i oktober, när regnet öser ner och jag stretar i Oslos uppförsbackar i motvind, men just nu älskar jag att cykla!


Det har blåst nordanvindar det sista dygnet. Behagligt som bara det, som svorsk sommar ungefär, med bara några få grader över 20 på kvällarna och fullt möjligt att faktiskt ligga lite i full sol på dagarna. Hoppas sommaren nu har kommit för att stanna hemma i Skandinavien också!

Inga kommentarer: