fredag 3 augusti 2012

Colbert tunic och brist på gentlemän

Köpte ett klösstativ till Berit idag. Det vägde bara 13 kg och var packat i kartong, så det skulle ju inte vara några problem att gå hem med. OM BERIT INTE TYCKER OM DET, FÅR HON SJÄLV VARA SÅ SNÄLL OCH SKRUVA NER DET OCH GÅ TILLBAKA MED ELÄNDET!! 13 kg + emballage i flyttlåda utan handtag tar ca 1 timma att gå 400 meter med. Och det finns tydligen inte EN ENDA gentleman i den här staden. En gubbe kom t o m fram till mig precis när jag tappade skiten och ett av banden som jag bar i gick sönder, och sa: Ojdå, hur ska du nu få hem den där! Och så gick han vidare!! En annan gick förbi med en tom sån där praktisk kärra som jag kunde mördat för att få tag i. Jag borde väl frågat såklart, men har folk inga egna hjärnceller att tänka med?

Nåja, solen skiner, det är varmt, jag har blivit blond igen och det har grillats. Och jag har fått veckans träningspass, helt gratis :-)







14 kommentarer:

Fengxumamma sa...

Vilka drummlar!
Berit kkommer nog bli överförtjust i klösträdet:)
Vi har ett ganska stor och våra katter älskar det. Både att ligga på någon av hyllorna eller korgar, stora som små.

Väldigt fin i håret

Kramar

Titti08 sa...

Jag hoppas verkligen Berit blir nöjd...för hennes egen skull!!
Kram Titti

Anne sa...

Finns inga gentlemän här heller. I alla fall inte i går när jag släpade hem dammsugarkartongen. Jag tror att det inte finns minsta risk för att Berit måste montera ner klösträdet hahaha
Kramar

Hilde sa...

Jag är säker på att Berit är dig evig tacksam när hon får tillgång till klätterställningen:)Gentlemän växer tydligen inte på träd nu om dagen, synd det..
Kram

mamma sa...

Stackars lilla Berit, vi får hoppas att hon gillar klösträdet!

Puss o kram

Unknown sa...

Haha! Vi får väl hoppas att söta Berit blir nöjd då;) Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

När det verkligen behövs brukar gentlemännen lysa med sin frånvaro har jag också märkt. Minns när jag var höggravid och skulle ta med en flyttlåda från jobbet med mina blommor innan jag skulle gå på mammaledighet. Oj vad jag kånkade och det gick förbi säkert 10 starka karlar i snabb takt och ingen kunde förbarma sig över en genomsvettig gravid kvinna :)

Tror Berit kommer bli jätteglad för klätterträdet. :-)

Kram
/Vivvi

Gamla mamman sa...

Känner mig trygg när du säger att katterna tycker om det :-) Imorgon ska hon få se det, hoppas hon slipper traska tillbaka till butiken med det!

Kram

Gamla mamman sa...

Jag med, tänk vad hon skulle slita :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Vi håller tummar och tassar - hon ska få kika på det imorgon. Typiskt nordeuropeiska karlar att inte hjälpa en kvinna i nöd! ;-)
Kram

Gamla mamman sa...

Ja, lite gentlemannastil skadar ju inte. Berit verkar vara en tacksam typ så det går nog bra :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Det tror jag hon gör - det blev riktigt fint tycker jag :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Det blir synd om henne annars ;-)
Kram

Gamla mamman sa...

Karlar! Tänk så enkelt om man hade hjälpts åt.

Vi får hoppas Berit blir nöjd! Fast det kan hända gentlemännen tycker mer synd om henne än om mig... ;-)

Kram!