måndag 20 augusti 2012

En god natt

Sista dygnet har varit milt sagt hektiskt. Direkt efter hemkomsten från väst, till ett nystan som satt som klistrad på mig och lät som ett helt spinneri, kom några och hämtade min bäddsoffa, som jag monterade och bar ner så gott jag kunde, mitt i middagen. Tidigt uppe på jobbmöte och direkt och hämta dagbädd (älskar att sälja och köpa begagnat på finn.no!). Baxade in de tusen delarna i bilen, som hade ca 1 kvadratcentimeters lastutrymme kvar, med hjälp av en kollega och körde hem. Mötte Lillan och barnen, som ska bo här en vecka, i dörren med allt pick och pack. Tröstade Berit, som blev lite rädd för barnskrik, och körde hem kollegan. Gick och handlade och så var det dags att bära upp... Tur jag fick tränat armmusklerna i helgen! Efter middag och undanröjning var jag tvungen att tvätta en maskin och prata lite med Lillan. Och där hade dygnet gått! Hann visst inte skruva ihop sängen (lånar ut min och ska bo i gästrummet)... Men pyttsan; det går lika bra att sova på golvet! Säker på att jag kommer sova som en sten. God natt!



2 kommentarer:

Fiona sa...

Hej! Vad mycket roligt du har haft för dig senaste veckan! Förstår att du haft att göra med den sängen idag, vilket projekt. Hoppas dina gäster sover gott i den!
Kram

Gamla mamman sa...

Gästerna sover i min vanliga säng, och de sov gott :-) Fast det gjorde jag också där på golvet.

Kramar!