tisdag 7 augusti 2012

Ett vackert hem

Mitt hem är inte på sitt vackraste just nu, med kattsaker, isärskruvade möbler, gammal tvättmaskin och nyinköpta pyntsaker slängandes lite varstans. Men jag hoppas det kan bli ett riktigt vackert hem. Har fallit stort för den lantliga, romantiska stilen, och mycket av inspirationen fick jag från just ett vackert hem. En väninna köpte ett sekelskiftshus på landet i vintras, och för ett tag sedan var jag där. Slitna trägolv, vindlande trappor, snickarglädje och pelargonier. Och så smakfullt uppblandat med färgklickar och roliga småting, möbler och tapeter, från förr och nu.













3 kommentarer:

Anne sa...

Mmm det ser helt fantastiskt ut. Även jag har fått lust att ta itu med både kök, hall och sovrum så jag har inga sysselsättningsproblem i höst om jag bestämmer mig för att fixa allt jag vill :)
Kram

Unknown sa...

Vilket ställe! Så fint! Och det där med röra, kom hit när min son har gått bärsärk nång gång så ska du få se på röra;) Kram

Gamla mamman sa...

Jättemysigt verkligen! Så skulle jag vilja bo. Eller ha en sån sommarstuga kanske :-)

Rosen - nej, man kan alltid sysselsätta sig :-)

Linda - Ha ha, kan föreställa mig ;-)

Kram!