måndag 15 oktober 2012

100 % mys

Helgen har bara bestått av mys. T o m bilfärden till och från Beito är mysig med gott sällskap och gott i "matpåsen". Och det blev inte mindre mys efter hemkomsten. Gissa om jag möttes av två sällskapssjuka husdjur med massa spring i benen :-) De har haft kattvakt, men inte hela helgen, och nog verkade de ganska glada över att matte var hemma igen. Bäst av allt är att Berit verkar vara sig själv igen. Hon spinner och är gosig (när andan faller på) och attackerar inte stackars Elon längre. Nu är det bus och lek tillsammans istället.

Tillbringade således större delen av kvällen i säng och soffa. Och när det var läggdags var det så svårt att stänga in fyrbentingarna så jag tänkte frångå mina principer om att inte sova i mattes säng. Jag ångrade mig dock ganska snabbt och fick gå upp igen och stänga in dem när Elon bet mig (hårt!) i tårna och Berit slet och drog i knapparna på påslakanet. Vi får nog försöka anpassa sovmönster innan vi gör ett nytt försök...

Bilden är urkass från gamla Nokian, men lite mysigt syns det väl att vi har, med Berit i armkroken och Elon på bröstet, båda högt spinnandes.


6 kommentarer:

mamma sa...

Helt underbart att se er mysa alla tre.

Puss o kram till er tre gosingar.

Odd me sa...

Jättemyspysigt :) Och vägen upp till Beitostölen är så vacker. Jag har bara varit där en gång men åhhh vad jag längtar tillbaka. Bästa skidåkningen någonsin ( mest tack vare att det var så vackert och fint väder) Och after skiölen i backen i solen var obeskrivbart god :) Kramar

Anne sa...

Hahaha - you made my day!!! Kan se framför mig hur det rumsteras i sängen och bara du vill sova :D Supersöt bil på er.
Kramar

Gamla mamman sa...

Puss och kram och spinn tillbaka!

Gamla mamman sa...

Du borde följa med mig till Beito och åka skidor en gång ju! Det ska jag försöka få till!
Kramar

Gamla mamman sa...

Ha ha, jepp, rumsteras är ordet! Berit gick t o m och hämtade en boll...
Kram