måndag 8 oktober 2012

Ett blödigt mattehjärta

Min lilla Berit var verkligen inte nöjd med lillebror, och mattes hjärta blödde. Tog t o m till tårarna i fredags när jag mötte henne i dörren och det lilla charmtrollet var som förbytt. Hon släpade svansen efter sig, morrade och fräste, gick undan, vägrade titta på mig och var rakt inte intresserad av mattes överdrivna kärleksförklaringar. Så la hon sig surt och demonstrativt mitt på golvet och blängde på Elon när han tassade förbi, och när hon fick chansen visade hon bestämt med slag och bett vem som bestämmer i huset.

Det hela nådde sin kulmen när söta, lilla oförstående Elon daltade efter storasyster upp i hennes sovplats i torsdags kväll och övertog den! Var tvungen att ha dem i olika rum i fredags och jag hade ont i magen hela dagen! Tänkte att jag hade förstört för båda två; Berit som var förnärmad och sur och aldrig skulle spinna eller se på mig igen. Elon som blev biten och klöst och snart skulle hänga med både svans och öron han med.

Nu klarar jag att skratta åt cirkusen, för det hände något i helgen. Tack och lov! Men det ska ni få se lite senare. Först ska ni få studera kattpsykologi! Ha ha, se på kroppsspråk och blick - inte att ta fel på hur det här hänger ihop! :-) Bilderna är jättedåliga i mörkret, men man ser det man ska.






7 kommentarer:

Unknown sa...

Hehe...reagerar som vilket syskon som helst.

Det är okej med syskon när man hälsar på hos mamma på BB men när man inser att bebisen ska med hem, då är det en helt annan femma. ;-)

Skönt att det redan ordnat sig, det gör det nämligen alltid(läs nästan alltid) så småningom.

De är så söta dina 2 bebisar, vet nog hur du har det. Här har vi haft första kattungefria sommaren på flera år.

Kram kram

Hilde sa...

Jodå, bilderna säger en del, men inte slutet på historien:) Hoppas den kommer snart för jag är nyfiken..
Kram

Angelin sa...

Uffameg altså! Jeg skjønner godt at du tok til tårene. Det høres virkelig dramatisk ut:( Men det høres ut som at det går bedre nå? Gleder meg til å høre fortsettelsen:)
Klem til deg og pusene

Anne sa...

Ja nog fasen ser hon förnärmad ut coh du jag är så nyfiken pånästa bildkavalkad! I kväll?

Annelie sa...

Du har de sötaste ulltussarna tror jag bestämt!! (tja..förutom Elvira Bus då såklart,fniss).
Roligt det vänt o de kommer säkert ha stor glädje av varandra framöver!! Matte kan le o vara stolt!
Kram

K. sa...

Åhh, vad jobbigt, men det brukar nog ofta vara så o början för att lösa sig sedan? Hoppas det åtminstone! Kram på er alla tre!

Gamla mamman sa...

Tack finingar! Fortsättningen kommer ikväll! :-)
Kramar