torsdag 8 november 2012

Obama, First aid kit och en turkos, full korv

Igår vaknade jag upp till Obama (tack och lov!) och somnade till First aid kit (en oväntad möjlighet att gå på konsert med Turbo infann sig och jag sa ja förstås). Däremellan vårdade jag mig själv och en turkos, full (läs dyngrak) korv! Lilla Bejjan var pigg och vid gott mod när jag hämtade henne, men hon ranglade runt i lägenheten och både Elon och jag höll på att skratta oss fördärvade åt den lilla turkosa korven till en katt. Ha ha ha, hon ser jättelustig ut i den där bodyn! Men väldigt smart att slippa tratt och slickande Elonar.

Hon har inte ont och verkar vara sig själv (när fyllan till slut gick över), men oj vad det skulle spinnas och klängas på matte. Mys tyckte matte och gissa om vi somnade, alla tre, i sängen... Jag halvsittandes, Berit hängandes på min axel och Elon liggandes utslagen brevid. Innan sömnen kom var det högljutt spinnande till tonerna av First aid kit på Spotify, och det hela var väldigt mysigt. Tills Elon gick och hämtade den gröna musen och började härja i sängen. Så blev det köksnatt för busdjuren till slut, men det frestar med  nytt försök :-)







6 kommentarer:

Titti08 sa...

Allt klär en skönhet!!
Kram Titti

Fiona sa...

Så smart med det där lilla fodralet på katten! Låter nästan som att ni hade lite fest igår!
Kram

Helen sa...

Det är onekligen bättre än en tratt Bejan, även om man ser lite fånig ut.
Denna var faktiskt riktigt snygg du - det är icke en tratt. =)
Puss på nosen och god bättring.

Hilde sa...

Smart med jumpsuit i ställe för tratt:) Skönt att det gick bra!
kram

Anne sa...

Så förbaskat listigt - fick hon den hos veterinären eller köpte du den innan?
Kram

Gamla mamman sa...

Visst är fodralet både snyggare och bättre än tratt :-) Jag fick välja vad jag ville ha hos veterinären. Hade aldrig hört talas om det innan, men det var jättesmart!

Kram alla!