söndag 23 december 2012

Då är hela världen vit

Har ni hört Mauro Scoccos julskiva? Finns massa fin musik och bra text där. Har blivit speciellt förtjust i "Då är hela världen vit". Och här har det snöat hela eftermiddagen och kvällen, så hela världen är faktiskt vit, i alla fall min lilla värld. Julefriden har infunnit sig - paket är inslagna och kort skrivna, struvorna bakade (och delvis uppätna) och granen klädd. Jag har tagit en liten vinterpromenad. Nu väntar en stilla natt i ett varmt, tryggt och julklart hem. God natt där ute - sov gott!






Så många förväntningar
Så mycket att hinna med
Här läggs i december
Man går redan på knä
Det har varit ett långt år
Vi har väl gjort vad vi ska
Kanske tappa' vi nåt på vägen
som vi borde hållit kvar

Men gå och lägg dig nu
och dröm nåt vackert du
när du vaknar i morrn, har vintern kanske hittat hit
och då är hela världen vit

Du undrar vad jag önskar mig
jag tror att du redan vet
det går inte att köpa
eller slå in i ett paket

Vi som alltid satt uppe
och prata' om allt och dig och mig
man måste dela sin dröm med nån
jag delar min med dig

Så gå och lägg dig nu
dröm nåt vackert du
När du vaknar i morrn, då har vintern kanske hittat hit
Och då är hela världen vit

God jul, god jul
Åren de visslar förbi
Som ett tåg i snöstorm
Dagarna som blev ett liv

Jag går och lägger mig nu
Ingen vet hur sagan tar slut
jag ber för oss, de vi blev
och att ljuset ska hitta hit
Då blir hela världen vit

Snöflingor faller i natten
Snart är hela världen vit!


Inga kommentarer: