onsdag 16 januari 2013

Chokladfondant

En onsdag! Och tisdag. Och måndag... Besök av söta, bubbliga ex-kollegorna i förrgår och när det är finbesök får man bjuda på finmiddag! Således är chokladfondant självskrivet, även om det är måndag i januari och julfettet ska reduceras. Och när man är tre personer som ska dela på fyra fondanter blir det naturligt nog en över. Den kan förstås inte gå till spillo - och måste därmed ätas upp i två delar; en på tisdagen och en på onsdagen :-D

Receptet den här gången från Arla - en variant med kardemumma i, men räknar med att man bara kan strunta i kardemumman om man vill. Enkel och perfekt konsistens! Och jag tyckte det var jättegott med kardemumman i. Kolla in receptet här.

6 kommentarer:

Helen sa...

Kan bara säga en ska och x 3: Åh Åh Åh!

Flippis sa...

Åh, jag hade kommit för den fjärde på studs om jag kunnat. Fondant är en av mina absoluta favoriter, men kan ju vara lite trixiga med konsistensen och så. Har du något superbra recept, får du gärna dela med dig. Om du har lust dvs. Klem

Hilde sa...

Ja kära nån! Klart den ska ätas upp:)
Kram

Gamla mamman sa...

Skönt det inte kom några pekpinnar - tycker bättre om "åh"na :-) Receptet den här gången från Arla, med lite kardemumma i. Tyckte det var väldigt bra; enkelt och perfekt konsistens!

Kramar

Flippis sa...

Jag såg ju det nu, ska kolla in det, f ö är råååååsa alltid fint! Klem

Gamla mamman sa...

La till länken efter din kommentar! Hoppas det faller i smak :-)