lördag 5 januari 2013

Sovstil

Så här sover Berit; hopkrupen som en liten boll eller utsträckt som en lång tiger. Hon har alltid fasta platser; på filten i köket, på soffan i vardagsrummet eller i sängen på sovrummet. Beroende på i vilket rum jag är... Och i Sverige hittade hon fort en favoritplats i köksfönstret. Tänk att kunna gå och lägga sig sådär mitt på dagen, sträcka ut sig eller kura ihop sig och bara sova. Tungt och skönt och helt utan bekymmer. Tror jag ska bli katt i nästa liv.

Själv har jag varit på fucking jävla Clas Ohlson (ursäkta uttrycket) och köpt 10 klisterrullar för kläder etc(det är inte bara frid och fröjd ens med sovande Beritar...), och nu är det jobb. Hade så mycket hellre slängt mig på en mjuk filt och sovit lite :-)





5 kommentarer:

Felix sa...

Skönt när man kan sova var man vill och när man vill... ;-) Det ser mysigt ut där i fönstret vid ljusslingan! Här går det också åt en hel del kllisterrullar till kläder och möbler...

Elisabet

Helen sa...

Nej det finns inga som kan koppla av så som en katt.
Vi borde nog ta efter lite tror jag...

Hilde sa...

Ja att vara katt är inte fel.. Trist med plånboken, men skönt att du fick den tillbaka i alla fall..
Kram

Fiona sa...

Ser hur skönt ut som helst:)
Vilka bravader du varit med om, skönt att du fick tillbaka plånboken.
Kram

Anne sa...

Du vet ju att jag älskar dina kattbilder och jag njuter! Fnissar lite över f j Clasa - det är nog så de flesta känner :)
KRAM