onsdag 15 maj 2013

En bra dag och Jaws is back

Vissa dagar hinner man mer än andra, gäller bara att aldrig sätta sig ner. Igår var en sån dag. Förutom sedvanligt jobb och fast tisdagsaktivitet i form av körövning, stod nämligen tandställningsinstallation och förmöte i bostadsrättsföreningen på agendan. När jag ändå var i farten (bokstavligt talat - jag borde kallas svarta blixten där jag susar fram över Oslos gator på cykeln) passade jag på att boka in en lunch med en gammal kollega och Giraffen, som jobbar på samma ställe.

Nu skulle man ju tro att en helt vanlig tisdag, med tandställningsmontering och tråkigt bostadsrättsmöte som extra krydda, inte skulle vara speciellt bra, även om körövningarna alltid är upplyftande, men det var den! Kjeveortopeden är nämligen helt fantastisk! För att göra en väldig lång historia väldigt kort, så har jag bytt kjeveortoped efter det att den första, också fantastisk, gick ut i mammaledighet och den andra, en jävla skata för att vara direkt, vägrade fortsätta behandlingen... Det här har gnagt länge, och jag har varit för uppgiven över hela situationen för att orka prata om det, men nu har det ordnat sig, och det var en sån lättnad att komma till urgulliga och väldigt kompetenta Magnhild idag :-)

Sen var det den där lunchen, så himla mysigt! Vi hade inte mer än 40 minuter, men det vara bara så roligt att träffa dem igen - Giraffen har jag inte sett sen vi var i Sydafrika - och jag fick en ordentlig lyckoboost och massa positiv energi. Och det lilla förmötet i bostadsrättsföreningen gjorde att vi kom en bit vidare på väg med diverse saker. Riktigt trevligt var det också.

Jovisst, tandställningen skaver, det är svårt att äta, halva middagen sitter kvar i stålkonstruktionerna efter måltiderna och jag ser precis ut som Jaws, men det GÖR inget! Jag vänjer mig vid den, och andra vänjer sig vid mitt utseende och lite annorlunda tal.


2 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Haha, du är ju för söt!
Vad är Kjeveortoped? Ortoped förstår jag men kjeve?

Låter som en mysig dag trots tråkgrejer. Alltid kul att boka in såna där luncher/träffar. Det brukar ge en bra boost.

Ha en fin onsdag!

kram

Fröken Abbe sa...

Säger samma som flikkan ovan här.
Och vad skönt att det äntligen ordnade sig!
Kram