fredag 7 juni 2013

Smoothie

Nationaldagsfirande gick som det skulle; med hjälp av en sista dos nässpray. Annars händer det så mycket att jag bara inte hinner blogga. Ikväll väntar sommarfest med jobbet och så har jag finfint besök hela helgen. Med finfint besök får det bli finfin frukost imorgon, och jag har snöat in på en fantastisk frukostkomponent; smoothie! Det hela började med tuggproblem i förbindelse med tandställning och en insikt om att bär är nyttigt och väldigt gott. Så nu gör jag smoothie nästan varje dag.

Inte speciellt förtjust i banan så jag gör en variant utan. Frysta bär, som man ju alltid kan ha hemma, tinas lätt, blandas med en klick kesella naturell och en liten dash honung. Vill man ha lite mer smak kan man pressa lite lime i jordgubbarna och lite citron eller apelsin i hallonen. Eller en gnutta vaniljsocker. In i blendern och voila! Så enkelt, och så gott!





Inga kommentarer: