torsdag 1 augusti 2013

På bryggan

Känner att jag upprepar mig, men det måste sägas igen - Aker brygge - och nya Tjuvholmen utanför - är det perfekta kvällsutflyktsmålet. Här blandas turister med ingrodda Oslobor, gamla med unga, kvällsflanerande medelålders par med barnfamiljer, anarkister med välkammade vestkantsfolk, fotografer med glassätare. Och stämningen är oslagbar; bryggan andas sommar, semester, glädje, närvaro. Här finns ett matställe för alla smaker och plånböcker, och här finns Oslos vackraste solnedgångar - mitt emellan det nyaste och modernaste som finns i stan och den gamla anrika fästningen. Och här finns spännande arkitektur, flytbryggor, konstmuseum, hotell, badstränder, gästhamnar, en utsiktshiss, fiskmåsar, svingdansare, glassbarer och vidunderlig fjordutsikt. Och här finns - ganska ofta en nöjd tiger. Med kameran i högsta hugg och en glass i magen. Tyvärr hade jag inte kameran med mig här, så ni får hålla tillgodo med inte-jättebra-iphone-bilder.










1 kommentar:

Flippis sa...

Wow, vilka bilder, otroligt att du tagit dem med ajfånen!!! Ser verkligen somrigt ut i ordets rätta bemärkelse. Jag ska maila dig en dag, men det måste bli dåligt väder först, sol= utomhus ju. Ha det bäst min vän, Klem