söndag 27 februari 2011

3-milen i Kollen

Förra årets födelsedagspresent infriades idag. Befarade gigant-köer till T-banen, så var tidigt ute och tog oss ett stopp i fel rikting, till Grønland (nej, inte ön; en stadsdel...), innan vi styrde stegen ner under jord. Första tåget var fullt men andra kom vi med. Smäckfullt men härlig stämning redan! Orosmoment nr 2 - vädret - blev också snabbt bortsopat. Solen bröt igenom tidigt och det blev en perfekt dag.



Sambon hade investerat i arenabiljetter, så vi satt bra på långsidan vid upploppet med bra utsyn över loppet. Köpte fyra (!) termosar igår, så det gick ingen nöd på oss med varm choklad och Keldas fisksoppa :-) Superjackan och superbootsen gjorde väl sitt också.

Nervpirrande sista kilometrar och nu förstår jag vad Kollen-brølet betyder :-) Fy sjutton vilken stämning det är! Svårt beskriva lyckoruset jag upplever, men att jag konstant går runt med ett leende på läpparna trots Petters vinst säger väl allt! Nu ska vi snart ut på prisutdelningen!

Ut på tur, aldri sur!

På väg upp till arenan i ett vimmel av glada folk och norska flaggor!

En och annan svensk flagga blev en kär syn

Blåsorkester på plats - heia Norge!

Hoppbacken i bakgrunden

Utsikt från där vi satt

Heja Svorge!
 
Hur ska det gå!? En nagelbitare utan dess like!

3 kommentarer:

mamma sa...

En sån fin födelsedagspresent! Heja Svorge!

Lingonberrie sa...

Otroligt fina bilder och mycket folk..
fint väder.
Grattis i efterskott!!

Gamla mamman sa...

Dumpapp - Jättebra födelsedagspresent! Och bra julklapp räknar jag med!?

Lingon - länge sen jag fyllde, men tack ändå :-) Fantastisk stämning där upp på kullen!