Först var det Mononoke dress t88 - beställde och betalade i augusti, fick reda på - efter tusen mail - att den inte fanns på lager och avbeställde. Pengarna fördes dock snabbt tillbaka.
Så var det rea-mail och jag beställde och betalade en Dolce skirt. Tog ca 100 mail innan de hade fått bekräftat. Så fick jag aldrig något mer mail eller avi i posten. Visade sig att de inte hade den kjolen heller; "men de hade försökt få tag på den"! Utan att informera!! Så avbeställde den också. Pengarna till godo till nästa köp...
Så beställde och betalade jag en Sweet-briar och en rabatterad Carded flanell precis innan jul. Sweet-briar finns fortfarande inte på lager, och efter ca 1000 nya mail från mig, lika många uteblivna svar från Amy & co och en fantastisk snyfthistoria om att Odd Molly inte vill samarbeta med dem avbeställde jag igår. Fick faktiskt svar idag om att pengarna är tillbakaförda. Återstår att se.
Så, nu är det definitivt sluthandlat för alltid hos dem! Och låt er inte luras av frestande priser - köp hellre hos någon annan!
Fitts & company - worst store ever! |
7 kommentarer:
Hej!
"Roligt" att höra att det är fler än jag som väntar på paket därifrån...
Köpte 3 plagg från deras SALE före jul för pengar jag hade tillgodo (p.g.a andra plagg som inte kunnat levereras...)
Dessa 3 plagg har ännu inte kommit och efter ungefär 100 mail har jag fått svar att de inte har plaggen utan att de ligger på något centrallager hos OM, liksom hela deras vår-leverans!!!
Funderar starkt på att begära pengarna tillbaka. Har ju redan också betalat för de vår-plagg jag förbokat.
/Anette
Bläääk säger jag - vad trist och oproffsigt! Jag har bara handlat en gång därifrån och måste haft tur för det funkade. Iofs ingen Molly och jag mailade innan och hörde så att det jag ville ha fanns inne!
Kram
Har oxå råkat ut för tråkigheter därifrån.
Beställde en klänning som aldrig kom, mailade fick pengarna tillbaks.
Beställde en klänning till efter att jag först kontrollerat att den verkligen fanns. Får klänningen men upptäcker att den är felsydd och att underklänningen saknas. Mailar bilder och Amy lovar att fixa detta, men inget händer hon svarar inte på mailen jag skickar säkert 100:( Så ett år senare kontaktar jag OM och har fått hjälp därifrån:)
Aldrig mer Fitts&Co
Mvh
Mona
Inte konstigt at OM inte vill sammarbeta med dom längre, eller hur? De ljuger tydligen så de tror det själv. Trist att du fått så mycket erfarenhet angående Fitt % co.
Kram
Jag hade gärna få information om vad OM är för något och hur jag kan kontakta dom. Är en som också har blivit lurad och tänkte prova en sista utväg.
/ Anneli
Hej Anneli!
Efter alla problem med Fitts & Company har OM - Odd Molly som du finner info om på Oddmolly.com - sagt att det är återförsäljarnas ansvar, men jag vet att flera har fått hjälp av dem trots allt. Så gör ett försök med att ta kontakt med producenten! Tror det är lönlöst att försöka mer med Amy då det verkar vara en konkurs på gång.
Lycka till!!
Det ordnade sig för mig att äntligen få tillbaka pengarna från Fitts and Company, men känner att jag kommer nog att vänta ett tag innan jag vågar beställa kläder utanför landets gränser./ Anneli
Skicka en kommentar