måndag 7 mars 2011

Zurich tur och retur

Idag har varit en lååååång dag. I säng halv tolv, upp halv fem - och naturligtvis vaknar jag tre, fyra gånger på de få timmarna av rädsla för att inte vakna... Idioti! Så råkar jag ut för en masete (tjatig) taxichaufför som kör som en biltjuv och av outgrundlig anledning klarar jag just idag inte att sova på flygen heller. Ja, ja, kom fram till småstan utanför Zurich runt halv elva, och möttes av ordentlig vår! Å vad härligt! Och å så länge det är dit på dessa breddgrader... Fick några effektiva timmar med kollegorna på det stora företaget, och tog tåget tillbaka till flughafen genom vackert alplandskap. Efter chokladsmakning - det är det bästa med Zurich flygplats :-) - och inköp av den hemmagjorda varianten (flygplatsgjorda) blev det ett litet mellanmål och så, tack och lov, direktflyg till Oslo igen. Väl hemma har sambon fått favoritmiddagen - köttfärssås och spagetti. Nu ropar kudden på mig!

Utsikt över Skåne - eller är det Dubai?

København i soluppgång

Den här myrsloksaktiga farkosten har jag flugit i... Eller om man ser från andra hållet ser det ut som en stor katt. Eller tiger!

Hemmagjord choklad från Zurich flygplats

Inga kommentarer: