fredag 15 april 2011

Avsked

Kommer ni ihåg jättekringlan på jobbet? Anledningen till den var att jag ska byta jobb 1:a maj, och delar av min nya avdelning ville fira med lite sött på mitt första avdelningsmöte. Väldigt gulligt av dem :-) Men idag blev det plötsligt uppenbart att jag också ska ta avsked av människor jag har kommit nära och håller av. Först ut var min härlige "driftsledare" (vill inte avslöja för mycket här...), en 60+ man och en urduktig medarbetare med glimten i ögat och ett stort hjärta, som åker på semester i två veckor imorgon. Nu kommer vi ses igen, jag ska inte flytta så långt och jag har lovat att komma och hälsa på, men samarbetet i vardagen är över och det kommer bli tomt. Vi insåg båda två lite hastigt att dagen var kommen och det blev ett tårfyllt farväl. Sånt klarar man aldrig att förbereda sig på. Fasar för sista arbetsdagen med tårta, tal och fler tårar...

3 kommentarer:

Hilde sa...

Det är ledsamt att gå vidare även i jobbvärlden. Jag håller tummen för många nya trevliga kollegor och att du lyckas hålla kontakten med dina gamla.
Kram

HOUSE of ADELA sa...

O ja sånt är jobbigt! Men tänk framåt och vännera finns kvar;)

Kram
Adela

Gamla mamman sa...

Tack tjejer! Det går ju alltid bra och som sagt, de finns ju kvar. Men jag är så himla blödig, gråter för allt :-)

Kram!