tisdag 19 april 2011

Begonia old rose - vilken vacker färg

Odd Molly Begonia cardigan hämtad och invigd. Old rose är en underbar färg - mycket finare i verkligheten än på bild. Varm och härlig. Lite nougatrosa-aktig, aningen åt dark powder. Med det fantastiska vädret vi har nu behövs bara en axelband-silkesklänning under. Begonian är en bomulls / akrylblandning, men den är otroligt skön och följsam på. Verkar också ha fin kvalitet och blir nog mindre noppig än en ren bomullströja. Det här var ett bra köp :-)







9 kommentarer:

Lindi Loo sa...

å så fin du är i den outfiten! begonian klär dig verkligen! Skönt att din pappa mår bättre, läskigt när det händer något sånt med en nära eller kär.
Ha en fin dag!
Kram

Gamla mamman sa...

Tack Lindiloo - himla glad för pappas skull! Och Begonian :-) Känns som en tigerkofta

En fin dag till dig med!
Kram

Hilde sa...

ååh, hörde jag powder? Koftan är jättesnygg och nu blir jag nyfiken på vad det är för något fint du har under?
Kram

Viola sa...

En powderoutfit perfekt för dig, tigern!

Jag lyckades aldrig få till begonian på mig, men på dig sitter den precis som den ska :)

Kram från V

Anne sa...

Så snygg du är! Jättebra köp och jag älskar min mjuka sköna begonia i v chalk :)
Kramar

Odd me sa...

Fin kombo! Begonian var jättesnygg på dig :) Den funkade inte alls på mig så den fick flytta vidare. Skönt att din pappa är bättre! Kram

Unna dig alltid sa...

Riktigt fin kombo du har idag! Jag är lite försiktig med att använda mina underklänningar som kjol men det kanske tål att prövas. Härliga ljuva färger!

KRAM

Gamla mamman sa...

Hilde - Ha ha - jepp powder it is. Fast den är lite mer rosa alltså. Det är en cream undeklänning underst och så a-one silk camisole.

Viola - tack söta :-) Tycker också det var lite svårt att få till Begonian fint, men har hittat knepet nu tror jag.

Frösötös - Begonian var en otippad vinnare! Men den var fantastisk på :-)

Odd me - kan tänka mig att den kan vara lite svår. Men tur att man inte passar i allt! ;-)

Linaplina - Jag borde säkert inte heller använda silkesplaggen som jag gör, men tycker de är så fina att de bör synas :-)

KRAMAR!

Lecka sa...

Men vilken fin outfit!! Kram