fredag 1 april 2011

En drottning gör entré - Odd Molly Faerie queen blouse

Ursöta Faerie queen blouse är invigd, och jag är nöjd! Var lite missnöjd med färgen när jag packade upp den (hur var det nu med det där att inte köpa förrän man har sett i verkligheten... oops...) - kändes väldigt murrig och vintrig. Men den är faktiskt en perfekt vårblus! Snygg längd, vackra broderier och rosor och jättesöta holkärmar med knytband. Eftersom vintern är tillbaka (morr) passar Angora hoodly knit i powder perfekt till. Nertill ett par grå byxor från HM.






Ärmarna måste knytas upp om man ska ha den under en kofta - annars ser man ut som Hulken eller en kvarleva från axelvaddarnas 80-tal - och om man behåller dem uppknutna utan kofta kan man leka Starwars :-)

11 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Vad söt den var! Var riktigt skeptisk när jag såg produktbilderna men den var ju jättefin.

Hoppas du får en supernice helg
Kram
/Vivvi

Gamla mamman sa...

Tyckte inte heller den såg så fin ut på bilderna, men så var det någon som hade en på bloggen - Lingon tor jag - och tyckte den var jättesöt. Beställde utan att ha provat... Men ibland fungerar det också :-)

Ha en förträfflig helg du med!!
Kramar

Unknown sa...

Ja den var jättefin! Gillar färgen :-)
kram

Lingonberrie sa...

Jättefin! Från och med nu även kallad starwarsblusen! :-)

KRAM!

Gamla mamman sa...

Tack Hoffsan och Lingon. Du som inspirerade mig Lingonet, så det är ditt fel ;-)

Ha ha - starwarsblusen får det bli!

Kramar!

Anne sa...

Å vad du är fin i den! jag trivdes tyvärr inte - tyckte boobsen gjorde mig alldeles fyrkantig ;)
Kramar

Odd me sa...

Fin den var på! Tyckte inte heller att den var något speciellt på produktbilderna. Jättesöt :) Kram!

Gamla mamman sa...

Frösötös - kolla in starwars-ärmarna, snacka om fyrkantig :-) Tack för kommentaren!

Odd me - konstigt hur vissa saker inte ser nåt ut på bilderna och är jättefina live och vice versa. Men olika kroppar passar förstås olika bra i olika plagg.

Stor kram till er båda!

Hilde sa...

Den är ju jättefin på dig. Jag tycker som så många andra att på produktbilden var den inget vidare.
Kram

Gamla mamman sa...

Tack Hilde! :-)
Kram från Oslo

cissi sa...

Visst är den fin :) Jag har den i beige,men din mörka var supersnygg!

Ha en härlig helg
kram
Cissi