torsdag 14 april 2011

Fotoutmaning - Dag 5: Under laster och olater kan jag räkna in...

Idag var Josannes fotoutmaning desto lättare. Men å andra sidan, här fanns det mycket att välja mellan och svårt att fånga på bild... Man kunde ju tagit kort på chokladen som ligger i "godisskåpet", alla kläderna i garderoben och nåt verk av den där irriterande perfektionisten som visar sig alltför ofta. Men det får bli en av favorit-lasterna istället; jag är en riktig kuddoman! Eller kuddfodraloman egentligen! Sambon har kallat det kuddhelvetet / putehelvetet i sina mörka stunder och ja, det är väl inte en överdrift. Dessa små tilltalande tygstycken har ett järngrepp om tigern! De små elakingarna låter mig inte vara i fred och jag kan höra deras förädiska lockrop på långt håll. Min karaktär är som bortblåst där de ligger så inbjudande och vackra och förförande.Och vips kommer jag hem med ett par, tre till...

Jag har aldrig räknat dem, men med tanke på att vi har tre soffor, en säng, en fåtölj och två utestolar som ska pyntas med i snitt ca 4 kuddar vardera och ett år har ca 6 olika kudd-säsonger som alla har sin färg kan man ju börja plussa och gångra; (3+1+1+2) * 4 * 6...

Påskkuddarna på väg in, så passade bra att samla lite kuddar i vardagsrummet
Bäst att ha en i varje färg
Och fylla på med några extra i varje färg. Och några nya färger...

15 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Ja, där ser man. Men det är snyggt med mycket kuddar och dessutom mysfaktor=1000 :-)

Kram
/Vivvi

L8 sa...

Haaa-haaa!
Kram L8

Unknown sa...

Ohh my....! :-D

Hilde sa...

Haha vad jag garvar, helt underbart.
Kram

Viola sa...

Hahaha - vilken skön last!! :D

Kram från V

Anne sa...

Hahaha "kuddhelvetet"
Massa kramar

Lindi Loo sa...

se där ligger jag helt i lä med mina 3 (!) kuddar. Ha ha, får ni plats själva?! ;)

Kramis!

Gamla mamman sa...

Ha ha - vilka härliga kommentarer ni har :-) Till er som oroar er för platsbrist - alla är inte framme samtidigt. Men sambon är smått galen på att han måste flytta undan ett gäng varje gång han ska ligga i soffan. Och jag är lika galen på att han inte lägger tillbaka dem efteråt! ;-) Och det börjar bli fullt i kuddfodralslådan...

Kramar till er alla!

Odd me sa...

Vilket underbart kuddhav! Härligt att gosa in sig där :)) Kram

Unknown sa...

Haha! Pute-helvetet:) Kram!

Lingonberrie sa...

Underbart! Du är ju en kudddåre!!!

kram!

Gamla mamman sa...

Odd me - ett riktigt kuddhav! Tycker också det är mysigt och gosigt, vad än sambon säger :-)

Linda G - jag skulle hellre sagt kuddhimmel - men putehelvet är mycket roligare :-)

Lingon - Det är rätt uttryck - kudddåre! Med tre D. Precis vad jag är!

Kramar från en som ska lägga sig gott tillrätta på en kudde strax!

mammaicity sa...

Oj vad underbart!!!!!

Johanssonskan sa...

SÅ många kuddar har jag aldrig sett *skratt* Läckert !

Gamla mamman sa...

Mamma i city - inte enligt sambon ;-)

Johanssonskan - du är nog inte ensam :-)

Kramar till er båda!!