onsdag 13 april 2011

Kvällspromenad på kjærlighetsstien

Sambon och jag har en egen promenadrunda som vi går så ofta vi kan på fina vår-, sommar- och höstkvällar. (Ska jag vara helt ärlig är det jag som är mest ivrig...) Och ikväll - som ersättning för inställd middag pga skithals och jobbig hosta - hade vi premiär för i år. Det är en fantastisk liten promenad, lagom lång, lagom kuperad och lagom långt från stadens larm. Inte många som känner till den, men jag upptäckte för ett tag sedan att den t o m har ett namn, ett väldigt passande sådant; kjærlighetsstien :-) Vi går förbi de söta trähusen längs Telthusbakken och Damstredet, den gulliga kolonihagen och skogsstigen förbi fotbollsbanan som ligger dold på en hemlig kulle mitt i stan. Säkert inbillning, men ljuset känns också speciellt här. Och snart kommer det dessutom att explodera av färger och bli så vackert att man nästan får ont i hjärtat!







5 kommentarer:

ELLE sa...

ÅÅÅ vad mysigt det ser ut!! Längtar till helgen då jag också vill strosa runt och titta på vårtecken!!

Elle

Nadia sa...

Ser ut att vara en fantastiskt fin promenad - även jag blir sugen på kvällspromenad när jag ser dina fina bilder!
Kram

Gamla mamman sa...

Det är en perfekt liten runda - längtar så tills det slår ut!

Kram och god natt Elle och Nadia!

Unna dig alltid sa...

Många fina mysiga hus!

KRAM

Gamla mamman sa...

De är så söta. Roligt att de ligger mitt i stan!
Ha en fin kväll! Kram