måndag 18 april 2011

Freeport-mollysar

... blev det en del av... Och en till bloggkompis Hilde :-) Tyckte det var riktigt mycket fint den här gången! Och vilken tur man har som kan ha provkollektionen. Får visa senare vad som låg i min påse, men här är några provbilder i alla fall. Fick med mig mor på en liten utflykt. Tyvärr har dagen och långhelgen fått ett lite tråkigt slut, men  hoppas att allt går bra. Stackars pappa är nu på väg till sjukhuset med kraftig huvudvärk. Mamma är med honom och snälla lillebror får ta sig av mig - eller framförallt all packning - som måste iväg till bussen. Usch, det blir lite nervöst och spännt innan man vet vad det är...


Hildes Artology och nåt fint på mamma

Nja, blev för vid

Väldigt söt!

Här är Smirk frill klänningen! Fanns ganska många kvar. 1:an aningen lång i livet

Mmmmm, ljuvlig!

Tuffa mamma - vem skulle tro att hon är en 60-årig tant! ;-)

16 kommentarer:

Lingonberrie sa...

gaaaaaaaaah!
Vad otroligt underbart avundsjuk och glad jag blir på en gång när jag ser bilderna. Superglad för din del och avis på din storlek 1 :-) menmen åh vad mycket fint. Undrar om hildetunikan fanns i rosa? Den fanns i en färg som hette blush som jag är kääär i.

Ha så roligt vidare på din resa!
kramar!
L

Lingonberrie sa...

Och så klart tankar till din pappa, hoppas att det går bra..det är otäckt med huvudvärk man vill ju kolla upp det liksom...håller tummarna.

Kramar

Viola sa...

Jättefina moillysar. Längtar lite till Freeport, men lägger band på mig allt vad jag kan!

Hoppas din pappa mår bra och att det inte var något allvarligt!

Kram från V

Mollymera sa...

Åhh, vad fin du var i Indy dress, den heter väl så? Den i royal menar jag. Royaltokig som jag är!! Vad kul att träffa Hilde ;-)
Stackars din pappa, hoppas han snart blir bättre. Inte kul att åka nu.
Kramis

Jeanette sa...

Vilken härlig dag du & din mamma verkat ha på Freeport. Indyn i royal är så underbar.

Hoppas allt blir bra med din pappa.

Kram

Nadia sa...

Jättefina är ni bägge två i alla härliga plagg! Tänk att vara en stl 1 *drömmer mig bort*
Kram!

Karen sa...

Such gems that you tested in Freeport. It is a good thing to be across the ocean otherwise my closet would be full and my table empty.
Sending good thoughts to your Dad.
Kram,
Karen XOXO

Odd me sa...

Vilka godbitar! Indy i royal var mums :) Hoppas din pappa kryar på sig! Och vilken fin mamma du har :)) Kram

Hilde sa...

Ojoj vad mycket snyggt! Jag är så tacksam för att du köpte Artology till mig. Nu ser jag riktig fram emot ett besök på Freeport. Håller tummen för din pappa och att det inte är något allvarligt.
Stor kram!

Tindy sa...

Så mycket fint:):) Å vad roligt med mamma med:)
Kram kram=)

Anne sa...

Ack vore jag där ;) Hoppas det går bra med din pappa - jag förstår alltför väl hur det känns!
Massa kramar

VivanDivanGoesFashion sa...

Ja, där hade man kunnat gå bärsärkargång minsann...suck, synd man bor så långt därifrån...

Snygga ni är både du och din mor :-)

Kram
/Vivvi

Gamla mamman sa...

Tack alla ni för söta och omtänksamma kommentarer! Pappsen är fortfarande på sjukhus och blir tagen en massa prover på. Inget som visar något än, men tolkar det som positivt. De tror fortfarande att det kan vara ett kraftigt migränanfall.

Lingon - Hildetunikan fanns inte i den rosa (tycker också den färgen är underbar) men en massa annat fint i olika storlekar! Nu är jag faktiskt i Norge igen, inte så långt kvar.

Viola - Längta får man alltid :-) Tyvärr var det svårare att lägga band på sig... ;-)

Christina - just det, Indy heter den ja! Tyckte också den var fantastisk i den färgen. Kan väl avslöja att den är ett av fynden :-)

Jeanette - som sagt Indyn gick inte att hålla fingrarna borta ifrån :-)

Nadia - tack söta :-) Bra med provkollektionerna, men tror faktiskt inte det var en enda av dem som kom med hem. Mamsen däremot norpade ett par!

Karen - yes, lucky you to live far away! Think I have to eat crispbread for the rest of the week ;-)

Odd me - tack ska du ha! Tror mamma blir väldigt glad nu också, och jag håller med; hon är fin :-)

Hilde - tror jag ganska nyss åkte förbi dig. Eller nästan. Himla synd inte bussen kunde stanna! Blev så glad när din tunika fanns kvar - hoppas nu den passar!

Too di loo - kul att man har samma smak som mor :-) Och ja, det var alldeles för mycket fint...

Frösötös - du får göra en liten swip till västkusten i sommar! Provkollektionerna passar säkert perfekt till dig med. Massa fint i puder :-)

Vivvi - kanske lika bra att det är långt! Hade varit livsfarligt om jag bodde nära!

KRAMAR TILL ER!

Hilde sa...

Jaha, så det var i dag ni åkte tillbaka till Oslo. Himlans dumt att bussen inte kunde stanna. Vi får ta en date på Freeport nästa gång du ska hem. Jag trodde ni skulle stanna i Sverige lite längre. Nu vet inte jag om du skickar från Sverige eller Norge, men när du mailar kontouppgifter måste du ta med summan också så jag får betala allt.
Kram

Gamla mamman sa...

Hej igen Hilde!
Jag skickar från Sverige - eller mamma rättare sagt :-) Mailar dig imorgon!

Kram

Gamla mamman sa...

L8 - slurp ja, här svaldes det en hel del... ;-)