måndag 2 maj 2011

Definitivt slut - med bröllopstårta - och en ny början

Ett utdraget avslut och 8 år är nu över på riktigt. I fredags lämnade jag bakom mig ett tomt kontor, goda kollegor som jag kommer att sakna och några halvätna tårtor. Men samtidigt börjar en ny era! Och jag tar med mig kompetens, erfarenhet, goda minnen och en betydligt tryggare tiger mot nya äventyr och en ny och spännande vardag. Det blir lite pirrigt att gå till nytt jobb nu!

Fredagens tårtavslutning delades med Sigge som också hade sin sista dag. Vi har haft ett nära samarbete och en god relation så det blev naturligt att tacka av oss samtidigt. Aningen komiskt var det att vår ena tårta hade blivit förbytt med en annan - en bröllopstårta! :-) Undrar hur besvikna brudparet som skulle haft tårtan blev... Hoppas det bara var för att fira Kate & William!

Lite stolt över att jag klarade hålla tal utan att gråta och över att kontors-kollegorna också känner sin tiger - fick ännu en fantastisk bukett och ett presentkort på Høyer - där det finns mängder av Odd Mollysar :-) Blir förstås inte tillräckligt till en hel Molly, men kanske en halv.




2 kommentarer:

Unna dig alltid sa...

Mer tårta, fler blommor, du har verkligen blivit firad. Vad roligt med ett litet presentkort också :-)

Visst är det så, man vet vad man har, men det är väldigt spännande och utvecklande att börja på något nytt. Jag var också 8 år hos min förre arbetsgivare men ångrar inte en dag att jag bytte i höstas.

Lycka till med allt!

KRAM

Gamla mamman sa...

Tack söta du - är så glad för att du lämnar en liten kommentar hos mig ibland :-)

Kram!