söndag 1 maj 2011

San Fransisco, jordgubbar och falafel

Då blir det San Fransisco i höst - jippiiii! Guldlock hade bjudit in oss på falafel-middag i eftermiddag - mums för övrigt - med syftet att hitta flygbiljetter. Det gjorde vi, men har inte beslutat vilka än. Det finns för många alternativ! Vi sover på saken och bokar imorgon. Till efterrätt blev det jordgubbar! Säsongens första, marinerade i citron, socker och basilika - också väldigt mumsigt. Guldlock är en racer på matlagning, ständigt med nya, smarta idéer. Efter det har jag planterat klart på balkongen och förberett det sista inför sambons stundande födelsedag. En perfekt dag :-) God natt på er!



4 kommentarer:

Runa sa...

Ser jättegott ut!! Såg ditt mail, inga problem alls....jag hör av mig med lite tips. Hoppas ni hittar några bra flygbiljetter, borde inte vara något problem den där tiden (värre, som i dyrare, i sommar!). Kram

Unna dig alltid sa...

Oj vad gott det såg ut. Jag längtar verkligen efter jordgubbar. Undrar hur det går ihop med LCHF...

KRAM

Mallgrodan sa...

Grattis till San Fransisco, dit vill jag åka tillbaka (jämt). Bra shopping, fin stadskärna och en underbar hamn, vilken mat! Och fin blogg har du, hit tittar jag gärna in igen:)

Gamla mamman sa...

Runa - vad snällt! Uppskattar det verkligen! Har köpt biljetter idag. Överkomligt både med pris och flygtider :-) Ska bli såååå roligt!

Linaplina - mmm längtar också alltid efter jordgubbar på våren - det är ju så himla gott! Funkar säkert med LCHF :-)

Mallgrodan - Välkommen hit! Var inom dig också - så bra du skriver! Nu fick du en grod-stalker i form av en tiger på nacken :-) Alla som varit i San Fransisco verkar vilja tillbaka - känns bra! Ser fram emot allt du skriver om :-)

Kramar tjejer!