lördag 25 juni 2011

Midsommardagen

Å vad roligt och mysigt det var igår! Visserligen ingen midsommarstång inom räckhåll, men sillen, nubbarna, kransarna, lekarna, de svenska flaggorna, nubbevisorna och - viktigast av allt - vännerna var på plats. Stackars E blev sjuk i sista stund, men vi blev 11 till slut - och fyra småttingar. En riktig humör-booster :-) Så nu skuttar jag trots snappsande och sent i säng runt i midsommarbjörk-djungeln på balkongen, plockar undan och diggar till Walk the dinosaur, Hands up och Bailando, som just nu är den bästa musiken i världen :-)

Tack för alla söta midsommarhälsningar igår! Hoppas ni alla hade en fin midsommar!

Rosa tema - så här såg det inte ut i morse...

Absolut midsommar - Guldlock hade fixat sånghäften

Kransbindning på balkongen

Något otraditionellt midsommarbord - men sillen och nypotatisen var där

Och jordgubbarna! Tillsammans med maränger, grädde, glass och chokladsås med daimbitar

Gästerna - vissa i alla fall - hade varit förutseende och anammat rosa temat

Papptallrikgar från Åhléns

Näckros (egentligen lotusblomma) känns midsomrigt

9 kommentarer:

Tindy sa...

Vilken underbar Midsommar du haft, Så mysigt med härliga vänner och de där lekarna så bara så kul ut:)
Du är en party tiger :):)
kram kram goa du..

Nena sa...

Ser helt underbart ut!!! Vilken midsommar!
kram

mamma sa...

Blir så glad när jag ser hur roligt
ni haft med era fina vänner.Men jag ångrar att jag inte rymde med den ursöta OM-klänningen,när jag hade chansen.

Kram

HOUSE of ADELA sa...

Härlig midsommar för er med som i Sverige fast Norge;D Kul med roliga lekar, de piggar upp=) Så fint ni hade dukat med, somrigt!

Kramar
Adela

Gamla mamman sa...

Too di loo - vi hade kul med lekarna; speciellt när sambon skulle nynna med i sångtävlingen ;-)

Nena - det var en bra kväll trots att det blev svorsk variant :-)

Dumpapp - ja, det kan du ångra på nu! ;-)

Adela - blev förälskad i de där papptallrikarna. Synd de är engångs. Men kanske kan hitta fler. Älskar lekar! :-)

Kram på er!

Lingonberrie sa...

Så härligt fint du hade gjort. Jag vill nästan ordna en fest genast fastän jag känner mig dagenefter.

Fina färger och glatt, I like.

kram!

Gamla mamman sa...

Tack Lingonet :-) Och jag ville ordna ny fest redan i morse där jag studsade runt. Har dock ångrat mig nu... Nu väntar soffan!

Kram och god kväll!

Jeanette sa...

Firar man midsommar i Norge? (dum fråga kanske men jag har faktiskt ingen aning). Det ser ut som en riktigt lyckad kväll!
Kram

Gamla mamman sa...

Man firar sk St Hans i Norge (dvs den kristna motsvarigheten; St Hans = Johannes döparen), men inte i hela landet och inte på samma sätt som svensk midsommar. På vissa platser i landet tänder man bål och har blomkransar och så grillar man. Men ingen helgdag så det blir lite mer som vår valborg skulle jag säga.

Tror jag får göra ett inlägg om det!

Kram