måndag 27 juni 2011

Tae kwon do

Har gått och tänkt att jag skulle skaffa mig ett nytt intresse ett tag. Eller lära mig nåt nytt. Nu tror jag kanske jag har kommit på vad det ska bli; taekwondo! Eller "Det fysiska sättet att med maximal mental styrka använda foten och handen i kamp, självförsvar och till vardags", som Svenska Taekwondoförbundet översätter det :-) Så mycket maximal mental styrka (eller fysisk för den delen) var det väl inte, men vi fick använt händer och fötter i kamp, träning och självförsvar. Jobbigt som sjutton och roligt som bara det!

Vi har sån tur att ha en Taekwondo instruktör på jobbet - och en kampsportklubb på andra sidan gatan! Så nu ska vi - min nya och gamla avdelning - träna tillsammans en gång varannan vecka.






5 kommentarer:

Tindy sa...

Du kommer att älska sporten, Min man har varit tränare tidigare och har tävlat i många år men jag kan ge dig ett litet tips, ifall du tycker att det inte känns helt rätt så testa istället Combat Jujustsu... LOVE IT!!

Kram tuffing:)

Runa sa...

Så kul det låter! (nu tjyvläste jag ToodiLoos kommentar...combat jujutsu lät ju ännu mer intressant....). Jag körde en del combat i Sverige (o gör när jag är hemma) men här har de inte det. Boxas lite när jag tränar emellanåt men skulle SÅ gärna göra något annorlunda. Det är hot i USA med Cross Fit...jag sneglar lite på det. Berätta vad du tycker när du gjort några pass!! Kramar

Gamla mamman sa...

Too di loo - ska kolla in det också! TAck för tips :-)

Runa - återkommer med taekwondo-status! Cross fit låter också roligt, men har inte sett det här.

Kramar tuffingar!

VivanDivanGoesFashion sa...

Låter ju fantastiskt kul. Kanske man ska testa. Är ju alltid svårt att hitta någon sport som är kul och ger bra träning. Bara att löpträna och gymma är ju grymt trist...

Kram
/Vivvi

Nadia sa...

Kampsport var min stora passion i livet innan mina diskbråck - tränade kickboxning och Krav Maga 4-5 dar i veckan. Bra allroundträning - både smidighet, styrka o reaktionsförmåga + så otroligt kul - hoppas du kommer gilla det lika mycket!
Kram