tisdag 2 augusti 2011

Eftermiddagsdopp

Det blev ett dopp - och en ytterst kort simsträcka - i den lilla mysiga lokala sjön. Här lärde jag mig simma som 6-åring, och höll på att frysa mig fördärvad i det 15-gradiga vattnet :-) Men nu är jag glad för att mammsen och pappsen tvingade mig till simskolan och i vattnet. Efter det har det varit många eftermiddagsdopp i sjön. Och väntande i omklädningsrummen på regnskurar som ska dra förbi. Också idag :-) Tala om nostalgi - att stå där och vänta på att det ska sluta, höra smattret mot taket, känna de välbekanta dofterna och se barnen som fröjdfullt fortsätter sitt vilda badande trots blöta gräsmattor och stora regndroppar.

4 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Sommaridyll.

härligt att se.
kram

Mollymera sa...

Har du varit där uppe ;-) Nice!

Kramar

Odd me sa...

Verkligen underbart!

Gamla mamman sa...

Visst är det fint :-)