tisdag 2 augusti 2011

Blomsterprakt

Det är ändå något speciellt med att vara hemma hemma. Så bekant och nostalgiskt. Lite vemodigt. Barndommens sommarminnen poppar upp och påminnelsen om hur fort tiden går, om svunna tider. Idag har jag inte gjort nånting annat vettigt än att gå en liten promenad. Sambon har tagit en lång cykeltur som träning. Den där träningen får jag komma igång med igen när vi kommer hem... Och så har jag gått runt och snusat upp fina blomsterbilder i barndomsminnenas sommarträdgård. Bara det att den gången såg jag inte hur fint det var. Eller uppskattade inte. Men far och mor är verkligen duktiga trädgårdsmästare på alla sätt!








5 kommentarer:

Lingonberrie sa...

ja de må jag säga. Vilka duktiga trädgårdsmästare... härligt och visst blir man glad när man uppskattar saker..och inser att livet är rikt.

kramar och trevlig kväll!

Odd me sa...

Vilken vacker trädgård! Och du är så fin i Moss dress :) Kram

Gamla mamman sa...

Mor och far tackar - trädgården är deras livsverk :-)

Kram tjejer!

Hilde sa...

Wow vad snyggt. Ser ut som min drömträdgård.
Kram

Gamla mamman sa...

Det är ett gott betyg Hilde! Mamma och pappa hälsar och tackar så mycket :-)