onsdag 3 augusti 2011

Frisbee-golf, toalettabbe och urkassa tigern

Har haft en heldag i Göteborg; picnic och frisbee-golf i Slottskogen och sen femkamp och lite myspys bland chokladhjul och popcorn på Liseberg. Hade med oss gamlafaster på picnic. En superwoman på 89 år som är så himla söt. Efter picnicen glömde stackars gamlafaster sin handväska på toaletten - som spolas ren efter varje besök... Vi fick låna 5 kronor av glasskiosken (mycket snällt) och när vi kom in igen var väskan rejält renspolad den med... Stackarn! Men tror både väskan och innehållet klarade sig.

Så gjorde vi nåt som jag aldrig har gjort innan - spelade frisbee-golf. Jätteroligt! Nåt att testa för alla som tycker det är mysigt att ströva runt i skog och på fält samtidigt som man aktiverar sig, men tycker att golf tar för lång tid och är för svårt. Inte för att jag var någon stjärna - jag var tvärtom skitdålig och var irriterad till tusen när de där dumma träden bara stod i vägen och mina frisbees svängde av till vänster hela tiden - men det var roligt ändå. Och jättefint i den delen av Slottskogen. Jag bodde precis i närheten i ett par år, men där har jag aldrig varit tidigare och blev positivt överraskad.

Till sist Liseberg och en femkamp. Ställde mig halvvägs frågan: "varför i hela världen utsätter jag mig för det här???" Jag är skitdålig på femkamp - också - och blir sur när jag är så dålig. Speciellt när brorsan, och till dels sambon och svägerskan, är rent mästerliga på allt de tar sig för. Som tur var vann jag sista grenen och fick popcorn. Med smält smör. Mums :-)

Picnic i Slottskogen

Sambon blir uppraggad av en and

Inte konstigt det går dåligt...

...när jag ser så här idiotisk ut!!

Träd till vänster...

Frisbee-banan i Slottskogen är varierad och rolig

Liseberg är ett måste varje sommar

1 kommentar:

Anonym sa...

What's Going down i am new to this, I stumbled upon this I've discovered It
absolutely useful and it has aided me out loads. I'm hoping to contribute & assist different users like its aided me. Great job.

my website - ハミルトン 時計