torsdag 8 september 2011

by Ti Mo fall 2011

Var som sagt en mindre evighet i by Ti Mo concept store i förrgår - och oj vad det provades! Här kommer ett urval av provningen. I Sverige kan du bl a hitta by Ti Mo hos Tintin style och Factory Malmö (som tyvärr mest tagit in svart och vitt), men det finns också på många andra ställen! Ti Mo har ändrat på sina modeller inför den här säsongen och de sitter nu mycket bättre på oss normala människor, dvs de är gjorda lite kortare och vidare. Dock måste jag fortfarande ha XSmall.






Börjar med mina favoriter - en ärmlös kort klänning / tunika i lite glansigt tunnt tyg (tror det var silke i den) i två olika färgställningar med krämrosa / puder - eller Dusty pink som jag tror den heter - som bas. Spetskant och lite smock. Provar Small, som blir lite stort då sömmen nog ska hamna under byst, men funkar ändå eftersom den är ganska kort och inte blir tältig. Över har jag två olika midjekorta koftor (som blir aningen längre på mig...) Båda i Dusty pink i XSmall. Den övre är en härlig ull / silkesblandning och med spetskant i vintervitt. Den andra i klassiska viskos / polyamid blandningen med broderier och pärlknappar. 


Butiken full av höstnytt!

Otroligt mysigt, med ett litet café i ena hörnan och en gudomlig doft. Dessutom väldigt söta och hjälpsamma expediter



Så var det en ursöt blus med volanger och spetsar i viskos och bomull! Också en XSmall, också i dusty pink :-) Den är kortare fram än bak så man måste ha ett linne under. Snyggt med ett by Ti Mo linne där spetskanten syns t ex.






Så en ullblandningsklänning - finns i massa olika varianter och färger - som inte passade min figur. Den är smal och man ser minsta leverfläck igenom... Annars väldigt söt! Knytband i midjan, spets nertill och runt ringningen. Den puderfärgade är en Small och alldeles för stor, den blå en XSmall och lagom.





Sist ut är en ursöt liten klänning / tunika i silke. Mycket vidd i den, men den faller snyggt så man blir inte väldigt bred. Fanns i tre färger; svart, dusty pink och en lite gulaktig variant. Den gulaktiga har lite blommönster och den puderfärgade har spetsen i lite gråaktig färg. Den är helt genomskinlig så man måste ha något under. XSmall sitter bra.

Och så här ska det se ut egentligen...(bilderna från Factory Malmö):




7 kommentarer:

Anne sa...

Vilken frestande fin provning :) Om jag någonsin åker till Oslo måste jag besöka den butiken!
Kram

Hilde sa...

Jag känner Oslo suget smyger sig på. Det är jättelänge sedan jag var där, en skam när jag bor 2½ timme bort. Oslotåget som går till GBG stannar faktisk här i lilla stället. Allt du visar ger sug, verkligen jättefint.
Kram

Unknown sa...

Mycket fina saker! Bra att dom har ändrat storlekarna lite, plaggen har ju verkligen varit smala och långa.....Kram!

Lingonberrie sa...

Så fina grejor! Jag gillar det översta koftan jättemycket.

kram

Gamla mamman sa...

Rosen - du måste komma hit nån gång, mycket fint att se på och massa trevliga tigrar ;-)

Hilde - aha, då har ju åkt förbi dig många gånger! När vi ses i Göteborg kunde vi ju kollat på om vi kan få till en liten Oslo-date :-)

Linda - ja, det är ju helt idiotiskt att göra kläder till fotomodeller.

Lingon - le kofta hänger i garderoben :-)

Kram kram fina tjejer!

Shopaholic sa...

OJOJOJ, SÅÅÅÅ många fina bilder. Blev sugen på alla fina kombossar du visade upp.
KRAM!!

Gamla mamman sa...

Jo tack, det var mycket som frestade!! Tror jag måste ta en liten tur till :-)

Ha en fin dag!
Kram