måndag 14 november 2011

En massa krimskrams

Under fars dag-middagen igår hämtade mamma en kartong med gamla saker som brorsan fått under barndommen. Eftersom brorsan skaffat hus har han plats för sina saker, så det var liksom dags att gå igenom det där. (Jag bor alltså i lägenhet och har inte ALLS samma möjligheter ;-) Dock var det inte så väldigt mycket som fick följa med till huset, det mesta hamnar hos myrorna...

Men inte bara fick mammsen och pappsen röjt på vinden - vi fick oss några goda skratt också. Så mycket skräp (ursäkta alla ni som köpt det till honom en gång för länge sen, inklusive mig själv) man samlar på sig! Tänk bara på hur doppresenterna såg ut för 30 år sedan - porslinsfigurer och tennkoppar - och har man dessutom en mormor som älskar loppisar och en farmor som älskar att virka hittar man mycket krimskrams i de där lådorna.




6 kommentarer:

Odd me sa...

Kul att rota i sina gamla saker :) Idag kom jag iväg till Freeport tillsammans med min dotter. Kram

HOUSE of ADELA sa...

Tack för dina alltid goa, söta hälsningar, lovely=)
Ha ha...ja urrkkk det var verkligen en hel del "fula" saker man hade längre tillbaka, har funnits en del i gömmorna här med som slängts;) Är just nu inne i en sån röjperiod så mycket hamnar på tippen om det inte går att sälja!=)

Kramar
Adela

Hilde sa...

Ja, vad mycket konstigt det finns i gömmorna. Den lilla tomten har jag en annan variant av:)
kram

Lingonberrie sa...

Hihi. Jag gillade osthyvlen!

Minnen i en liten låda där.

kramar!

Unknown sa...

Ja herregud så mycket skit det finns i gömmorna! Och man är nog lika skyldig till att ge bort sånt med;) Kram

Gamla mamman sa...

Hello ladies! Ja usch så mycket skit man samlar på sig. Men lite roligt också. Vilket bra uttryck Lingon - minnen i en liten låda :-)

Kram alla!