tisdag 15 november 2011

Matchningshjälp!

God morgon! Vad ska jag ha till den här?? Vill inte ha helvitt eller helsvart och  - eftersom det är jag som ska ha det på mig - måste det förstås matcha :-) Jag älskar den där koftan, men tar fram den och hänger tillbaka den gång på gång eftersom jag inte hittar nåt att ha till... Färgen heter vintage powder, men den är dovt lila i mina ögon - men passar inte speciellt bra till lite lilac. Klurig nöt att knäcka... Så please, lite hjälp hade uppskattats :-)

11 kommentarer:

Karma sa...

Känner att jag har lite samma problem med att matcha min mix long cardigan i samma färg, Vintage Powder. Älskar koftan, men jättesvår att matcha! Ser fram emot höra förslag på denna lilla nöt! Kramiz

Lingonberrie sa...

Jag flinar lite för just igår så tänkte jag att jag ville ha just den koftan för att matcha till just....
Blenda short dress i vintage brown.
Och alla ljusa vintervita färger....
Grått?
mjukt kalla rosa färger, lila? Dark berry går utmärkt
Och mycket snyggt med bara svart eller vitt till. Då kommer koftan och de fina mönstret fram bra.

kramar och ha en fin fin dag!
L

Karma sa...

oooh, blenda short dress i vintage brown är på redan på min önskelista, har en i almost black och me like alot, den är dock lite stor i storleken. Så en 3:a i vintage brown, komsi, komsi! ;-)

Odd me sa...

Jag har filtkoftan i samma färgställning. Eftersom jag har myckat svart och grått blir det lätt för mig att matcha. Jag har haft den en del ihop med färglada Magnolia dress som går i lila och cerise! Jättefin ihop.
Kram

Lingonberrie sa...

Oh jag glömde...har inte du wunder halterneck eller vad den nu hette..
Om du har en tunn top under som klibarriär så kankse det funkar finfint!

kramar

Lingonberrie sa...

Här kommer mera...
Hookup tunic och allt hookup i military, eller vintage rose...

Lingonberrie sa...

Sigh skirt

:-D

Birgitta sa...

hej!
Jag brukar ha ett linne i lite lilac som sticker fram under något svart eller vitt. Den är jättesnygg till plagg i powder
med broderade fjärilar på t ex full embroidered smock tunic. Grått tycker jag blir tråkigt till. Hook-up går den nog bra till. Koftan är jättefin till färger som magnolia och cabaret m fl. Vit blus och mörkblå jeans är
fräscht. Lacie top (den långa)i svart med linne under i vitt eller lila, så Lacie topp hänger ner starx under. Det finns en som jag tror heter Tutu tunic vintage powder gråsvart och vitt som är ursnygg till.
Hälsn
Bitbit

Birgitta sa...

Hej igen!

Jag hade så många förslag att jag glömde de bästa.
Rock- a-fellow silk slip dress i vintage powder är ju kalas till koftan, för att bryta kan man ha nästan vad som helst emellan.
En av mina absoluta favoriter till
är den "gamla" siden tunikan i marin med de korslagda banden i halsen,med de där broderade rosorna i benvitt+ mörka jeansleggings till det.
Hälsn
Bitbit

Karma sa...

När vi snackar om trollen, blenda short dress i vintage brown, så publiserade Annette från Inspire Me Today, just en ljuvlig kombi med filtkoftan i Vintage brown. Kan se att den kombon blir fin med både Alpacan & Filten i vintage powder oxå! Å hookup'en är en annan på min önskelista, den är nog underbar under vilken kofta som helst... =)

Gamla mamman sa...

Ha ha - vad söta ni är! Tack för alla bra tips - ska genast kolla igenom garderoben!

Kram kram