torsdag 8 december 2011

Hej vinterland!

Hej bloggvänner! Kan en storstad bjuda på naturupplevelser? Kan ett kontorsrum mitt i stan ge vackra vyer? Kan utsikten från jobbet ge pirr i magen och tacksamhet för att man är just där man är? Ja, ja och ja! Här i tigerstaden är det ofta slående hur fin naturen är (om man nu väljer att kalla Oslo för storstad...)

Än ligger snön kvar, men det ska regna i natt :-(, och glittrar så vackert på tak, träd och gräsmattor. Fascinerande hur ljust det blir av snön, och hur den utgör en så fin kontrast mot dagens olika färger; från den bleka morgonen, via den skarpa, varma dagen och den rosa, kalla skymningen.

Ser ni fågeln på den ena bilden förresten? Upptäckte inte den förrän jag såg på korten på datorn. Undrar vad det är? Den ser stor ut.








4 kommentarer:

K. sa...

Åhh, vad vackert! Det är inte dålig utsikt du har från jobbet. Och snön lyser verkligen upp. Kram

Hilde sa...

Fint! Allt blir egentligen lite finare med lite snö kan jag nog erkänna, men jag tycker inte om den:)
Kram

Lingonberrie sa...

Så fina bilder och vilken utsikt? Jag sitter här och det regnslaskar högt på fönsterna och lite snö och krisp hade varit välkommet.
Kramar och må gott!

Unknown sa...

Vad fint! Får motvilligt erkänna att det blev bra mycket mysigare när snön kom:) Kram