söndag 11 december 2011

Jul i vårt hus

Eller lägenhet då. Men det låter så omysigt och ojuligt och oromantiskt. Nu blir det bildbombardemang, så bara hoppa över det här inlägget om du inte tycker om jul, inredning och pynt-galna tigrar. Men ååå vad jag tycker om att pyssla till jul, och jag blir så glad över den här fina tiden. Tänk er nu också att det snöar utanför - jippi - och att jag tassar omkring lyssnandes på Kurt Nilsens alldeles fantastiska julalbum Have yourself a merry little christmas, se Youtube-klippet längst ner, medan sambon ler uppskattande. Det kan ju knappast bli mysigare :-) Eller jo, det kunde ju varit massa folk här också. Familj och vänner. Men det får vänta till julhelgen.

Nu bär det snart av på konsert. Ha en finfin kväll allihopa!
























9 kommentarer:

Dr Molly sa...

Wow vad mysigt! Man vill ju bara hoppa rakt in i bilden ner i soffan! KRAM

Anne sa...

När jag ser dina bilder och läser din text önskar jag faktiskt att jag vore lite julig av mig :)
KRAM

Odd me sa...

Åhhh vilken underbart julmysigt hem du har! Underbart! Kramar

Hilde sa...

Vad mysigt och fint ni har det! Kurt sjunger som en gud.
Kram

Lingonberrie sa...

Jättefint!

Nu vill jag ha ännu mer än det lilla vi har...:-D Mera ljus och tigerpynt.

Kramar!

Gamla mamman sa...

Vad söta ni är tjejer - ni är alla hjärtligt välkomna på besök i soffan. Ska höra om Kurt också vill komma :-)

Kram!

mamma sa...

Såååååå fint!


Kraaaam

Marika sa...

Oj va fint du har, verkligen.
God Jul i stugan ser jag att det kommer bli:-)
Kram

Gamla mamman sa...

Dumpapp - inga rosa adventsstjärnor dock ;-)

Marika - tack söta, god jul i din stuga också!

Kram