onsdag 14 december 2011

Svart lucia

Det var det det, årets julkonserter avklarade. Gick över förväntan både med den hektiska veckan och med sången trots att vi var så få i år. Idag var vi bara fyra sopraner, två första och två andra, efter sjukdom och miss med barnvakten. Tänk om man kunde sjungit i en riktigt stor kör; hade varit skoj. Fast å andra sidan är det ju roligt att det går bra också när vi är så få. Och skulle inte byta ut köledare och körkollegor för allt i världen :-)

Kammarkören ska vara svartklädda och fungera som fond till Luciatåget, och almost black duger inte. Jag har nästan inga svarta kläder så här var jag tvungen att 1) använda samma klänning som jag haft på julkonserterna de sista fyra åren 2) köpa nåt nytt. Eftersom jag så passande var på by Ti Mo i lördags tittade jag efter svarta klänningar - och hittade en fin som funkar både till fint och till vardags.Lite a-linjeformad med små fickor fram och storpolo. För att piffa upp lite hade jag glittriga, grova smycken, mönstrade strumpor och högklackade stövlar.

Försökte lasta upp ett klipp från konserten - av jättedålig ljud- och bildkvalitet - men det vill sig inte. Måste visst lära mig att redigera filmer på nåt sätt.




4 kommentarer:

K. sa...

Jättesnyggt! Vad roligt att du sjunger i kör. Det låter så härligt att göra det. Tusen kramar!

Hilde sa...

Tycker du är jättesnygg i svart! Kul att alla julkonserter gick bra!
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

sofistikerat och snyggt! kör är så stämningsfullt nu i juletider!
Kram!

Carinale sa...

Ahh snyggt!
Själv är jag lite av en Black Lady. Just nu är jag inne i en period där jag dagligen bär något i svart. Börjar känna mig som en begravningsentreprenör :)