måndag 20 februari 2012

Kastar in en dagens

God dag! Det snöar för fullt här igen... Ja, ja, vad hade jag förväntat - vintern brukar aldrig vara slut i mitten av februari. Fast lite besviken blir man allt. Nu vill jag ju åka skidor någon månad till, men här nere i stan kunde det gott ha fått vara barmark resten av året.

Slänger in en snabb dagens, älskar nya koftan! Som att det inte var grått nog utanför fönstret, är jag dock ganska trist klädd; Odd Molly Guilded cardigan matchas med Quicktip tunic och ett par mörkgrå jeanstights. Tur det är lite rosor på koftan som livar upp i alla fall.






10 kommentarer:

Annelie sa...

Vad söt den koftan var på dig! Jättefin!
Instämmer, vill också ha snöfritt! Fast överallt..
Kram

Fröken Abbe sa...

Våren är så välkommen så!
Och på tal om Ranelid - har vi inte hört de där textraderna förut (om stranden du, stranden jag, havet vi)?
Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Superfin är du och koftan är magiskt snygg....

Vill också ha vår nu och snön får gärna försvinna fortare än kvickt. Men hörde lite fåglar kvittra utanför fönstret imorse och det är ju ett vårtecken som ger hopp :)

Kram
/Vivvi

Unknown sa...

Du är jättefin, men det tycke å andra sidan jag att du är jämt. Lagom matchat liksom med dina kombos. Hade jag inte haft mer koftor än vad jag hinner använda i min ensamhet så skulle nog den där ha varit min också. =)

Vi har också haft lite snöväder den senaste veckan men det gör inget för det har varit så lite snö i vinter och våren är ju i alla fall inte här än. Det viktiga är att det inte är vrålkallt utan att man kan vara ute.

Har inte hört nåt mer om VG än men jag vet att det kommer att vara ett långt projekt som han delvis ska rodda så jag kommer, någon gång i alla fall. *hihi*
I morgon drar han till sitt älskade Köpenhamn i 3 dagar och vi stannar hemma för att ha sportlov.

Ha nu en fin Oslovecka!

Kraaaaaaaaaaam

Carinale sa...

Tjenixen på dig!
Long time men nu är jag här och kikar in.
Yepp, en kofta värd att älska.
Är man dessutom så snygg i kroppen som du är så sitter den som den ska :)

För första gången så länge som jag kan minnas så tycker jag nog att i ock med mars intågande om ett par veckor så får gärna vintern ta slut.
Låt kidsen ha lite mysigt sportlov men sen kan väl vi vuxna få VÅR

Take care
/Carina

Gamla mamman sa...

Tack snälla :-) Snöfritt hade gjort sig!
Kram

Gamla mamman sa...

Misstänker dock att det dröjer ett bra tag till här i tigerstaden :-(
Precis; det där var inget nytt ju! Fast han var ju ganska kreativ med de där säd-sakerna (om man nu ska vara positiv)

Kramar

Gamla mamman sa...

Tack tack - koftan är en stor hit!

Visst är det mysigt med fågelkvitter (så länge det inte låter som en väckarklocka, vilket de lymlarna gjorde igår morse!) - då känns våren nära

Kramar

Gamla mamman sa...

Ha ha, man behöver inte ha färre koftor än man hinner använda för att fylla på med några till :-)

Skönt att det är lite mildare i vinter, jobbigt att gå runt att frysa hela tiden. Tycker om snö och vinter, men nu var det så vårigt igår att jag blev lite sugen på det!

Jippi, jippi, vad roligt att du kommer! Jag ska ingenstans, så det är ju ingen brådska, men å vad skoj :-)

En fin vecka du med!
Kram

Gamla mamman sa...

Hej!
Och tack för komplimangen - vissa saker passar helt klart bättre än andra. Tur att inte allt är bra ;-)

Jag brukar inte heller längta efter vår såhär tidigt, men jag fick såna vårkänslor i helgen och det gav mersmak! Jag hejar på våren från mars jag med!

Kramar