måndag 20 februari 2012

THE Sommarklänning / sommerkjole!

Tjingeling! I väntan på att maten ska sjunka - vi gjorde det enkelt idag och köpte en grillad kyckling - tänkte jag visa en klänning som jag föll pladask för! T o m sambon uttryckte sin förtjusning när han kom för att titta och fann mig snurrandes runt utanför provrummet. Tänk er en sommaräng, tänk er eftermiddagsljus, tänk er en lätt bris som leker med de tunna kjolstygerna. Ett par enkla, ganska låga kilklackssandaler i nåt dovt färgat tyg eller skinn, en liten kofta, bolerokort kanske, ett sött armband, ett sidenband i midjan.

Sen kan ni också tänka er att den blir betydligt snyggare - som vanligt - på nån som är längre - voila; sommardrömmen av en klänning, årets klänning, THE sommarklänning! Knälång med hög ringning, utan ärmar i tunt, broderat tyg överst och lite, lite kraftigare tyg underst i två olika vintervita färger. Klassiskt, enkelt snitt.

Det är en by Ti Mo, såklart, och jag provar en Small (tror inte den finns i XS?). Aningen lång, men annars perfekt! Och så nästintill perfekt kan man förstås inte låta bli, så den fick följa med hem. Tycker den går både att klä upp och ner, och sådana användbara ting kan man inte få för många av :-)





24 kommentarer:

Solid sa...

Hej!

Jag förstår din förtjusning, underbart fin.
Kram från Eva

Hilde sa...

Jaa! Vilket bra köp! Den är verkligen jättefin på dig. Perfekt!
Kram

Annelie sa...

Så fin den är på dig! Som en riktig sommardröm.. Längden passar dig perfekt i mina ögon. Kan "se älva sväva över gröna ängar"..
Kram

Gamla mamman sa...

Tack snälla - och att sambon faktiskt visar KÄNSLOR över en klänning måste vara ett gott betyg :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

En sommardröm var ordet, kunde inte slita mig ifrån den. Ha ha, kände mig lite som en älva där jag tassade runt på det mjuka provrumsgolvet!

Kram kram

/T sa...

Kjempefin! Og den minner ikke så lite om en bryllupskjole så skjønner godt at B falt for denne :) Klem klem

Anne sa...

Å den perfekta sommarklänningen. Bra att den fick följa med hem!
Kram fina

K. sa...

Fantastiskt fin ju och den sitter gjuten på dig. Skitsnygg rent av så jag förstår sambon. Kram

Gamla mamman sa...

En del saker bara faller man för pladask för. Och då är det kört :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Ha ha, han är nog en romantiker trots allt :-)
Kram!

PS, hoppas vi ses snart, länge sen - vi saknar er

Gamla mamman sa...

Synd det finns så många perfekta klänningar... ;-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Nja, inte gjuten kanske, men den var en dröm ändå. Tack söta!
Kram

Titti08 sa...

Jag såg den på "Pagelle" när jag var nere i Centrum-Umeå idag....den är underbart fin.....med ett svart sidenband i midjan blir den lite lik min brudklänning!
Fanns även en fin modell med armar o utan foder lite som Dish dress. I likadant spetstyg som din klänning.
Får prova vid tillfälle.
Kram Titti

/T sa...

Åja, gjett om han er!
Og ja, sees snart - vi savner dere også :) Vi er friske igjen etter mye sykdom så når som helst !

Hils!!

Tindy sa...

Men hur snygg är du inte!! Vilken klänning!! Underbar:) Duuu, såg du den där fina tunikan med lite glitter i på Ti Mo?...kramkram

Dr Molly sa...

WOW! Otroligt snygg ju!!! KRAM

Fröken Abbe sa...

Åh, så fin!
Kan se dig gå på en äng med blommor i handen och solen som värmer på väg ner... (Äsch, jag kanske har sett en musikvideo för mycket?)
Kram

mamma sa...

Vem var det som inte skulle köpa mer kläder i vår? En otroligt söt klänning du provar, den passar dig perfekt.

Kramis

Gamla mamman sa...

Det är lite brudklänning över den, men det får gå, kunde inte motstå :-) Låter fint med den andra varianten också!
Kram

Gamla mamman sa...

Visst är den fin :-) Tack söting - och jag har svarat inne hos dig!
Kramar

Gamla mamman sa...

En liten pärla - kunde inte släppa den med blicken!
KRAM

Gamla mamman sa...

Ha ha, men den passar ganska bra i en sån kliché :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Det kan jag inte komma ihåg att jag har sagt ;-)
Kram!

mamma sa...

Det är nog inte bara jag som börjar bli glömsk!

Kram igen