torsdag 23 februari 2012

Odd Molly Spring 2012

Dags för tunikor, blusar och jackor (jackan). Jag är fortfarande en 34:a upptill och 36:a nertill, och provar 1:or och 0:or. Tyvärr är storlekarna fortfarande ganska olika från plagg till plagg, men generellt passar 0 bäst till mig.



Det vackraste (?) först: Ceremony l/s tunic i Blossom. Här har jag en 1:a, pga att silkesplaggen ofta är ganska smala och helt stumma, men jag har inte provat någon 0:a (kunde inte motstå en förbokning hos DeepFling...) Jag har tänkt ha den som klänning också, och då behövs den här längden. Osäker på om hur en 0:a hade suttit över axlar och ärmar också, men annars är 1:an aningen vid över byst och lite lång i livet. Dock är det knytband i ryggen som gör att man kan anpassa vidden lite. Himlans statisk, men det försvinner väl till sommaren :-)






En annan vacker - enkel och nätt - tunika är Jellybean. Också här en 1:a. Igen är den väl vid över byst och lång i livet, men smal i ärmarna och här är det också knytband i ryggen, så jag kunde nog inte haft mindre. Tunn, tunn bomull med smock över byst, knappar och en liten rosett under bysten. Sydda resårveck i lite avvikande äggskalsfärg på ärmarna, annars är de helt raka.





Så har vi Colbert tunic i Vintage rose, som så många har dissat pga att kantvirkningen i annan färg saknas (i jämförelse med produktbilden), men jag tycker den är jättefin, och minst lika bra utan den avvikande färgen. Väldigt lik 9th Sweater, men med en stor fördel; ärmarna är raka och man slipper doppa dem i såser, soppor och annat :-) Mammsen är modell eftersom tunikan kom från Folk och befinner sig i Sverige, men jag hoppas inte att hon hinner fästa sig för mycket vid den, utan att jag får hem den nästa gång vi ses! Har ju inte provat den själv än - men vi är väldigt lika i kroppsform - så det här blir nog bra. Det är en 0:a.




Till sist; den fina jeansjackan i vitt med broderier på ryggen. Den här är liiiiiiiten. Jag har en 1:a och kunde inte haft mindre. Normal i längd tror jag, men smal. Mjuk och skön och perfekt till sommaren! Finns en 2:a kvar på DeepFling om nån är intresserad!




16 kommentarer:

Unknown sa...

Nu blev jag ju sugen på Colbert igen! Och jeansjackan! Kram

Lingonberrie sa...

Suck så mycket fint det är i vårens kollektion...jag behöver vinna på en lott. nu!!
Tack för en finfin provning tigern,
Kramar!°

Fröken Abbe sa...

Du är ju fin i allt!
Tycker den vita tunikan är fin i all sin enkelhet.
Kram

Josanne sa...

Tack för provning. Alltid kul att se plaggen på en riktig människa. Jag tycker Ceremonyn är skitsnygg på dig! Den ser inte stor ut på bilderna i alla fall. Och den vita jeansjackan - kalasfin på dig. Kram!

Life´s Silverlining and I sa...

Allt var jättefint på dig och din mamma:)! Det är så kul att se kläderna så här än på produktbilder man får en annan känsla för dem då.
Kramis!

Hilde sa...

Riktigt många snyggingar du fått hem:) Ceremony och jeansjackan är mina stora favoriter. Jag måste få fråga dig en sak iom att du är en 0:a upptill. Vad har du för bystmått? Orsaken till att jag frågar är att med mina kilon av har jag bysmåttet minskat till 83 cm och Givin tunic i stl 1 blev allt för stor över just bysten, såg helknas ut. Tror dock inte jag hade fått plats i en 0:a, vad tror du?
Kram

Gamla mamman sa...

Asch, du såg att de hade kommit hem redan alltså :-) Ska mäta lite och kolla - sms:ar dig!

Kram

Gamla mamman sa...

Om man nu ändå bara kunde bli sugen på EN sak, lite då och då. Inte ALLT HELA TIDEN! Men skönt det är fler än jag :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Dubbel-suck! Jag behöver löneökning (för vinner gör jag aldrig), men undrar om chefen köper min argumentation om att det är så himla mycket fint i vårens OM kollektion? Kanske?! ;-)

Kram kram!

Gamla mamman sa...

Föll också för den, men nu har jag ju redan köpt så mycket så jag vet inte...

Kram till dig och västkusten!

Gamla mamman sa...

Absolut mycket bättre än produktbilderna! Lite osäker på Ceremonyn på mig - tyckte den var så mycket finare på dig och Lingon! Jeansjackan är jag däremot säker på :-)

Kram!

Gamla mamman sa...

Tyvärr kanske, hade man bara haft produktbilderna hade man nog inte handlat så mycket. Men det är ju väldig roligt också :-)

Kram!

Anne sa...

Tack för suprebra provning! Jag blir mer och mer nyfiken på den översta färgglada saken och ska nog försöka leta upp den i dag.
Kramkram

VivanDivanGoesFashion sa...

Aaaa vad tjusigt. Jag var själv in och provade lite idag. Provade faktiskt 0an på Ceremony dress (fast den kortärmade) och det skiljde inte så mycket från 1an på den i a f. Men man vet ju aldrig med OM. :)

Tack så mycket för provningen

Kram
/Vivvi

Gamla mamman sa...

Den hade varit fin till dig!
Kram

Gamla mamman sa...

Borde nog tagit en 0:a - men vågar inte byta heller innan jag har provat. Får tänka och känna lite.

Kul att du har provat lite du med - ska gå in och spana efter bilder

Kram kram