tisdag 28 februari 2012

Odd Molly SS 2012 - Ceremony

Har provat lite igen :-) Båda två i 0 - vilket är lagom - och båda två från Ceremony-serien i silke. Tygerna är absolut fantastiska! Shortsleeve är i dark indigo med cerice blommor och detaljer i dark powder, och har några infällningar och volanger i almost black. Strap dress är i almost black med blommor i dark powder. Därför passar den både till svart, grått, beige och bruna toner - verkligen jättesnygg! Den blå känns som en typisk vårklänning, med den lilla ärmen och det ganska mörka tyget.






 Shortsleeve är lite skev i livet - vet inte om det gäller alla eller bara den här. Sitter alltså inte 100 %-igt på mig och med min lilla byst bubblar den sig aningen fram till. Syns inte på produktbilderna, men den har en dragkedja fram. Knytbandet i midjan kan knytas både bak och fram, men det är ett par hankar framtill som inte blir använda om man knyter bak.


Ceremony strap dress sitter som den ska, något långa axelband kanske, men det kan man enkelt lätta upp. Den här har jag ju redan en av, så det får räcka med den - men hade inte tackat nej till en till om den liksom ramlade ner från himmelen :-)

Fler klänningar från spring 2012 hittar ni här.

12 kommentarer:

Unknown sa...

Fina båda två. Strap dressen ska jag reaspana efter;) Kram!

Gamla mamman sa...

Kul att ha några reaspan :-)
Kram kram

Fiona sa...

Finfina båda två! Jag provade den översta idag men den fanns bara i storlek 2 och det blev lite barbamammaeffekt över det hela... Men strapdressen var ju helt juvlig! Vilka färger finns det mer i den?

Kram

Gamla mamman sa...

Den var lite konstig i formen tyvärr - annars var den ju jättesnygg nertill! Svarade på färgerna inne hos dig!

Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Du passar i båda tycker jag! Jag provade den översta häromdagen men den var inget för mig, jag såg så flickig ut den nedersta provade jag också och den gillade jag mer på mig:-) kramis

Anne sa...

Åååå den där strapdressen - vill så gärna ha :)
Kram

Titti08 sa...

De är så fina, men strap-dressen är nog finast tycker jag...
Har den övre liggandes på "posten", i färgen lite blossom...men tvivlar på att den får stanna...var inte helt nöjd med den när den provades på Folk.
Kram Titti

Annelie sa...

Oj vilka fina du provar! Lyckans dig som kan ha den översta som klänning! Måste vara perfekt! På mig skulle den nog se urvuxen ut om du fattar.. Annars kan jag väl också hoppas på det plötsligt börjar "ramla ner" Mollysar från ovan, fniss..
Kram

The Queen of fucking Everything sa...

Jag har haft en långkjol i ganska exakt det där tyget, och har fortfarande ångest för att jag gjorde mig av med den=(

Unknown sa...

Kul med vårprovning men det är bäst jag stänger igen Böntruten om vad jag tycker om tyget. ;-)

Gillar däremot dina Ti-Mofynd och vill också shoppa så billigt, men när jag tittar ut finns bara skog häromkring och inga konceptstores.

Gillar förresten modellen på strap-dressen men en mindre hysterisk variant hade varit bättre för mig.

Åhlens har alltid haft mycket snyggt i inredningsväg, nu för tiden har jag tyvärr lite långt till närmaste butik men försöker titta in när tillfälle bjuds. Där jag växte upp i Falun var Åhlens tidigare Tempo och de hade de allra första mjukglassmaskinerna någon gång sent 70-tal tror jag. Ja långt innan det fanns lösgodisbutiker. =)

Nu ska jag nog ha en kopp kaffe till tror jag.

Ha de mysigt gulligaste Tigern!

Kraaaaaaaaam

Gamla mamman sa...

Skulle gärna haft en lite kortare version av strap dressen, det hade varit perfekt. Men den översta kan nog bli ett reaspan!
Kram

Gamla mamman sa...

Strapen finns kvar i flera färger på DF!
Hoppas shortsleeven blir bra i alla fall Titti!

Kramar