måndag 5 mars 2012

Budgettips

Hallå pinglorna! Tiden bara rusar, förlåt för att jag inte hinner kommentera hos er andra bloggisar! Imorgon, imorgon, ska jag få tid!

Idag har jag varit på HM och provat lite vårfint, massa snyggt faktiskt. Inte allt som sitter så bra, och kvaliteten är säkert inte den bästa, men för basplagg och lite roliga tillbehör och accessoarer är det perfekt.








 Den jättesöta spetsklänningen - som Adela upptäckte - har jag också fallit för. Lite 60-tal i härliga färger; vit, svart och mild krämfärg. Jag provar 36 på svart och kräm och 34 på den vita. 36 är precis lagom, men modellen är ganska kort. Blir jättefin till sommaren tror jag! Pris 250 kr.



Paljettklänning - som en sjöjungfru ungefär :-) Var bara tvungen att testa, men den passar inte till min kroppsform och när ska man ha en sån? För lång och smal. Provar en XS. Pris tror jag var 299 kr.



 I samma serie finns en jacka - provar en Small. Lite rolig, och bättre passform, men den blir ju inte använd den heller...




Midjekort kavaj i flera olika färger, jag provar 36 i den blå och 34 i den grå. Kan ha båda två, tyckte inte det skiljde så mycket. Snyggt till ett par jeans i vår! Fanns i fler fina färger, bl a rosa. Tror den kostar 199 kr.





 Till sist stretchjeansen. Den här modellen kostar 99 kr, och finns i många olika färger! Normal i midjan, mycket stretch och normal benlängd (dvs lite långa till mig...) Provar 36 och de sitter bra.

10 kommentarer:

Fiona sa...

Hej!
Tackar för visningen. Den vita var ju jättefin och stretchjeansen sitter ju perfekt!
Det kom en liten vårkatalog från HM i brevlådan idag med rätt så mycket fina grejer och döttrarna såg ut som cockerspanielvovvsingar så det får bli HM en dag i veckan med alla kidsen.

Kram

Anne sa...

Tack söta - särskilt för paljetterna :) Jeansen måste jag kanske smita in och testa
Kramar

Life´s Silverlining and I sa...

Mycket fint du hittade! Kavajerna var ju jättefina! spetsklänningen är ett riktigt budgetkap. kram

Unknown sa...

Ohhh de där lila jeansen var skitsnygga! Synd att jag inte kommer i ett par just nu. Älskar jeans och är urtrött på att ha strumpbyxor och leggings hela tiden.
kram!

Unknown sa...

Spetsklänninen är ju superfin! Och jag tycker att du är skitsnygg i paljettblåsan! Jag skulle se ut som en blå discokula;) Kram

Gamla mamman sa...

Med cockerspanielögon som glittrar mot en kan man förstås inte säga nej :-) Det var faktiskt en del fint tyckte jag!
Kram

Gamla mamman sa...

Vi behöver ju lite paljetter i vardagen :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Spetsklänningen är verkligen jättesöt! Och till det priset kan man ju nästan köpa två... ;-)

Kramar

Gamla mamman sa...

Snart så! Inte länge kvar nu ju. Du får åka direkt från BB till HM ;-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Ha ha, och jag ser ut som en mätt orm ju, med kula på magen och helt platt annars ;-)
Men spetsklänningen ska få följa med hem! Ett par kanske t o m :-)
Kramar