söndag 18 mars 2012

Odd Molly Spring 2012

Ni trodde väl inte att jag hade lagt ut de sista provbilderna från Odd Molly vår 2012?! Så klart finns det alltid lite mer fint att prova och visa. Gaaaah, den här kollektionen är verkligen fantastisk, när ska suget vara mättat??



Givin skirt i storlek 1 - vackra broderier, tunn, fin bomull och bra passform. Men var lite obs på att det inte är resår runtom i midjan som på t e x Sigh skirt; knytbanden är helt stumma så är du osäker på storlek är det bättre att gå upp en. En riktig sommarkjol, men väl styvt pris.


 Canna cardigan i dark powder är lika fin som övriga färgställningar, skulle gärna få hänga ett par till i min garderob :-) Här provar jag en 1:a, och skulle kunna ha den, men en 0:a blir ännu bättre. Var obs på att de är ganska smala i ärmarna, men tror å andra sidan att de töjer sig ganska bra då det är bomull.



Cotton light poplin smock - också denna en 1:a. Jättesöt, men den blir lite för lång bak till mig (längre bak än fram) och drar sig därför lite över rumpan. Ganska smal, så gå upp en storlek om du ligger mellan två storlekar!


 Tricolor tunic i Dark indigo (som är lite gråblå i färgen) är jättesöt och som jag helt har missat när jag sett på produktbilderna. Provar en 1:a här och den blir för stor till mig. Gott om vidd i kjolen och för lång i livet. Har man större byst är den nog ganska liten i storlek dock.


 Pointers long cardigan stl 1 i dark indigo - den här är underbar! Syns inte på bilderna, men i verkligheten är den fantastisk. Mjuk och gosig med vacker silhuette och snygg färg. Observera att den är jättesmal i ärmarna och ganska smal över höfter. En 1:a är visserligen lite lång i livet till mig, men misstänker att en 0:a blivit för smal.


Good ss dress - också i 1 - blir för stor för mig. Men den är smal i kjolen. Jättesnyggt med broderierna på ryggen, men den blir samtidigt lite mer oanvändbar; för fin och speciell för jobbet samtidigt som bomullstrikån blir för mycket vardag för festen?



Givin top - stl 1 - är också den bedårande. Samma tunna bomullstyg som övriga Givins. Vackra broderier, snygg ringning bak och fina detaljer. Också denna är ganska smal i modellen. En 0:a hade nog varit bättre, speciellt i ärmringningen, men 1:an funkar.

*

10 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Nice!
Tricolor tunic och den långa pointers cardigan är mina favoriter. Skulle gärna få komma och bo här i röran. :-D
Tack för en fin fin provning,
kramar!

Annelie sa...

Kjolen är jättefin! Fnular lite på den här.. Trikolor tunic ser så fin ut den med! Har hela tiden tyckt den påminner mig starkt om min Jamiro dress från -09 tror jag..en favorit här. Pointer är jag även starkt sugen på.. I år finns fööööör mycket jag vill ha, haha..
Kram

K. sa...

Åhh, vad mycket fint du har provat. Tricolor tunikan är ju riktigt söt och sedan håller jag med om att Pointers koftan är underbar. Det är vårens vackraste för min del och jag har hela fyra stycken av den för jag blev helt knäpp och kunde inte låta bli. En ljusgrå, en vit, en mörkblå och en brun. Kan man bli knäppare? Kram

Unknown sa...

Så mycket vackert du provar Tigern. Jag har spanat in den översta kjolen men är rädd den ska hamna i knähöjd på mig, då ser Bönan inte kul ut.

Den där canna cardigan är kanonsnygg men jag har den liknande i ull så jag måste nog ta en annan färg känns det som för att inte få 2 liknande tröjor.

Kraaaaaaaam

Gamla mamman sa...

Samma här :-) Och en av dem är faktiskt på väg till min garderob
Kanske en hittar hem till dig med?

Kramar!

Gamla mamman sa...

Den är nog inte så olik Jamiron, och väldigt väldigt fin :-) Ja jösses så mycket snyggt som kom i vår. Tänk om man hade obegränsat med pengar. Oj, oj, fast då hade man väl fått flytta till nåt större också!

Kram

Gamla mamman sa...

FYRA!? Ha ha, lite knäppt är det nog. Precis som jag gjorde förra våren med pointelle lovely knit - det hänger fyra stycken här av den :-D Hade inte gjort något om det flyttade hit en pointers till också. Den ljungfärgade eller bruna kunde jag använt till mycket.

Kram kram

Gamla mamman sa...

Hello Bönan! Jag har också spanat länge på kjolen, men jag tror jag ångrade mig när jag provade. Vet inte riktigt hur jag ska använda den. Men fin är den! Den är nog dock i knälängd tyvärr, men testa en om du får möjlighet!

Två liknande tröjor är väl ok? En till sommaren och en till vintern ;-)

Kram kram

Fiona sa...

Tack för jättefin provning! Många saker man blir sugen på.Cotton light poplin smock tycker jag är så himla fin men satt lite konstigt på mig. 1:an på snudd för liten och 2:an för stor. Så då är frågan om man ska äta upp sig eller deffa eller skita i det?!

Kram

Gamla mamman sa...

Hm, svårt val ;-) Jag hade nog ätit ett par extra glassar i vår!
Kram kram