torsdag 8 mars 2012

Röd pesto-kyckling

Hej där ute! Länge sedan jag lagade något spännande värt att skriva om, har varit ordentligt oinspirerad i köket på sistone, men idag blev det riktigt bra! Kyckling i röd pesto-sås med pasta och riven parmesan.




Recept - röd pesto-kyckling
2 pers

2 kycklingfiléer
1 dl lätt creme fraiche
1 msk röd pesto
10 körsbärstomater
Grön tabasco
Kycklingfond
Pastaskruvar
Riven parmesan
Salt & peppar

Skär kycklingen i bitar, salta och peppra, och bryn i en djup stekpanna. Koka pastan enligt anvisningar. Dela tomaterna i två delar. Blanda creme fraiche, pesto och tomater i kycklingen. Smaka av med grön tabasco, kycklingfond, salt och peppar. Häll upp pastan på tallrikar och lägg pesto-kycklingen över. Garnera med riven parmesan, nymald svartpeppar och ev. lite kryddgrönt.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för receptet:) Kram

Fiona sa...

Mmmm! Låter gott! Jag brukar göra kyckling med röd pesto men jag har potatisgnocci och bladspenat. Får testa ditt recept nästa gång!
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

gud vad gott det ser ut tack för det! kram

Gamla mamman sa...

Ops, ser att jag hade missat en liten ingrediens; kycklingfond!
Har lagt till det nu.

Lät gott med gnocci och spenat till - det ska jag testa!

Kramar