söndag 11 mars 2012

Tigerns gladsånger

God eftermiddag! Idag är en sån där gladdag, jag studsar runt, sjunger och gör ett par dans-moves emellanåt. (Inomhus alltså, när jag är ute nynnar jag bara lite tyst) T o m tvätthögarna blir roliga - eller överkommliga i alla fall - med sina spralliga färger och mönster. Misstänker att det har med musiken att göra; idag har jag haft en lyssna-på-de-bästa-låtarna-dag.




Här är mina topp 20 gladsånger (utan inbördes ordning):
  • Kveldssong for deg og meg
  • Titanium
  • (I've had) the time of my life
  • Rock & roll (Eric Hutchinson)
  • Here comes the sun
  • Single ladies
  • På fredag (Trang fødsel)
  • Uptown girl
  • My life would suck without you
  • Tusen dagar härifrån 
  • Shake it out (Florence & the machine)
  • Human (The killers)
  • The edge of glory
  • Temba, Tumba, Timba (Los Van Van)
  • Grace Kelly
  • Ås to i Osjlo
  • I don't feel like dancin'
  • Waterloo
  • Volare
  • Känn ingen sorg för mig Göteborg
Här är länkarna till de som kanske är lite mer okända för er i Sverige





Vilka gladsånger har ni på era topplistor? Hoppas kunna fylla på med en del svenskt! Glad eftermiddag på er!

2 kommentarer:

Anne sa...

Allting blir lättare med bra musik! kanske inte en gladsång men den får igång mig: Whiskey in the jar med Metallica.
Kram

Gamla mamman sa...

Whiskey in the jar är ju superbra, den kunde hamnat på min lista också :-)
Kram