tisdag 20 mars 2012

Vintern officiellt slut!

Hej kära vänner! NU är vintern oficiellt slut hos tigern - helgens tur till Sjusjøen var säsongens sista tur i vintertecken. Nu hamnar skidorna på översomring i källaren, ullunderkläderna tvättas och läggs på vinden och snön tänker jag inte ägna en enda tanke åt förrän lagom till advent :-) Det väntar egentligen traditionell svärfamiljtur till påskfjället i början av april, men just i år tillåter jag mig att vara faster på heltid för första gången i mitt liv under påsken istället. Att det sammanfaller med vårstämning på västkusten gör absolut ingenting.

Vita, gnistrande vidder, snötyngda granar, rosa himlar och rosiga kinder är något av det vackraste jag vet - men nu hägrar limegröna musöron på björken, knallgula tussilago, grilldoft i parkerna och stora solglasögon på uteserveringar. Hej då vintern, välkommen våren!

Lagom till våren kan jag tipsa om de här fina skorna som kom hem till mig idag; två par kilklackssandaler från HM. Det ena i varmt rosa mocka och det andra i nougatigt fuskskinn. Ni ser vilka klänningar de passar fint till :-) Blev så glad över att de är så fina - brukar ofta bli besviken på HMs grejer då de alltid är mycket finare på bild än i verkligheten.







7 kommentarer:

Solid sa...

Hej och godmorgon!
Ja nu måste väl ändå våren vara här, vårdagjämning som det är. Vintern är underbar men våren lika efterlängtad.
Skorna var ju riktigt fina och passade perfekt, då ses vi väl på uteserveringarna.
Kram från Eva

Anne sa...

Vilket skoklipp! Ska härma dig med de nougatiga :) Och vet du vaaaad - det snöregnar .....
Kram

Lingonberrie sa...

Vad de röda var läckra!!! Slurpi..

kram!

dumpapp sa...

Skorna var ju jättefina likaså väskan.

Kramar

Hilde sa...

Jättesnygg skor. De röda vore inte fel.
kram

Marika sa...

Snyggt matchat! Fint till brunbrända ben i sommar.
Kram

Gamla mamman sa...

Vi får hoppas de brunbrända benen dyker upp så småningom! Nån som vet hur man får bort knäfettet förresten?

Fast med såna färgglada skor kanske blickarna dras från knäna :-)

Kram