fredag 24 augusti 2012

Kärt barn har många namn

Tjaba, Berit här! Hon är ganska lustig den där matte... När jag nu har fått det ursnygga (not) namnet Berit, kunde hon ju åtminstone kallat mig det. Men nädå, jag får höra ALLT ANNAT utom just Berit:
Bejan
Lilla hjärtat
Finaste vännen
Buspus
Kosekatten
Ulltussen
Grynet
Monstret
Spinneriet
Gosekisen
Gosingen
Tåssan
Busfröken
Sötnosen 
Gumman
Gummisen
Stollen
Ditt sjåss

Så vad är då meningen med Berit?? Kunde ju så absolut lika gärna hetat Usain!

Och så tar hon på sig urroliga tröjor med små bollar på. SOM JAG INTE FÅR LEKA MED!! Hur dum går det an att bli egentligen? Fast hon är ganska bra att ha. Ibland i alla fall. Speciellt när hon släpper ut mig på morgonen. Då brukar hon sätta sig ner så jag kan buffa på henne, spinna högt och krypa in mellan hennes lår. Det är jätteskoj att leka med hennes tår där under! Fast ibland skriker hon ganska högt. Undrar varför?

Och när jag blir trött vill jag gärna sova på mattes axel och pussas lite. Fast det är ganska svårt att koncentrera sig på att sova, för det händer nåt runtomkring hela tiden, och det kan jag ju inte missa! Nu ska jag leka med herr mus - tja!





3 kommentarer:

mamma sa...

Hej Berit, jag måste tyvärr erkänna att jag har ytterligare ett namn på dig, Dosepisen!

Puss o kram till dig och matte.

Sofia sa...

Jösses hur söt kan man bli! (Du med Tigern) Kram!

Odd me sa...

Ja här är vi ett gäng som också kallas massa konstiga saker.. Kramar sötnos :)