torsdag 9 augusti 2012

Kosekatten är husvarm

Tjaba, Bejan här! Jo, jag heter fortfarande Berit... Har skanderat Usain, Usain, Usain, men matte fatter ingenting och ska bara gulla med mig när jag pratar. Phu! Fast det är ganska digg då. Med myset. Hon har rejäla och mjuka lår den där matte, och jag brukar lägga mig där på kvällarna, efter att ha gosat lite i hennes nacke. Och ibland har hon på sig jättelustiga kläder, så jag kan leka med rosetter och blommor och knappar där jag ligger. Fett!

På tal om leka, jag har en kompis (förutom han dumma, gröna musen alltså) här! Ett litet vitt knyte - ganska lik mig, fast inte så cool och stor förstås - bakom en glasvägg i hallen. Försöker komma in, men det går inte. Ska klura lite till på det.

Nej, här blir inga barn gjorda, måste kila hörni. Vankas tydligen barnbesök, så gäller att ladda upp med lite skönhetssömn. Tjing tjing!

13 kommentarer:

Hilde sa...

Vad mysigt ni har det. Själv sitter jag med Sigge fastlimmad till kroppen efter 4 dagar utan mig.
Kram

Flippis sa...

Bejan, så himla bra! Och som jag skrattade när jag såg OS- bilderna i tidigare inlägg. Även artikeln i AB fick mig att dra på smilbanden. HAHHAHA. Ja, jag är också OS- nörd och vet inte hur jag ska klura mig ur utlovat släktbesök i morgon när det ju är Handboll. Dåligt planerat. klem

Anne sa...

Vad var det jag sa :)
Kram

Anne sa...

Den där ullbollen är helt bedårande och hon får ta hur mycket plats som helst här tycker jag :)
Kramar

Unknown sa...

Lilla sötnosen:) Spring för livet om det vankas barnbesök;) Kram

Gamla mamman sa...

Ha ha, man blir fort beroende av dem, och dem av oss :-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Ha ha, jo du kan tänka jag har mobbat en del kollegor och vänner för den norska 1500-meters designen ;-) Håller med, riktigt dålig planering av släktbesök, radio kanske? ;-)
Kram

Gamla mamman sa...

Va bra, det tycker nämligen hon också... :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Oj, oj, hon har verkligen sprungit för livet. Kattunge + barn = sant. Det där tempot orkar jag aldrig erbjuda stackars Bejan.

Kram

Helen sa...

Och snacka om dålig planering att jobba ikväll då... =(

Shopaholic sa...

ÅH! Vilken ljuvlig liten dam du har fått som smabo!! Makalös söt!!!
Härligt med dina fina inlägg, läser men har inte hunnit kommentera på ett tag, så du vet ;-)
KRAM snygging!!

Gamla mamman sa...

Å nej! Men hoppas du kan titta på söndag!
Kram

Gamla mamman sa...

Hon är fin :-) Blir så glad bara att ni orkar läsa, så inte tänk på det!

Kram tillbaka!