onsdag 1 augusti 2012

Snigeljakt

Kommer ni ihåg Mora träsk och tigerjakten? Igår kväll var jag och pappa på snigeljakt, och jag kunde inte låta bli att sätta tungan framför nedre tandraden och säga "Nu ska vi ut på snigeljakt. Vi kommer til en snigel, vi kan inte gå runt den, vi kan inte gå över den, vi måste klippa sönder den!". Tills jag tröttnade efter ca 2 sniglar och pappa fortfarande inte hade hört talas om Mora träsk. Små barn; små glädjer, stora barn; stora glädjer, eller hur var det nu igen... ;-)







8 kommentarer:

Fengxumamma sa...

Men då har aldrig din pappa varit på tigerjakt;) Den sitter ganska fast och din tolkning i snigeljakten garvade jag åt:D

Kramar

Unknown sa...

Äckliga sniglar! Nog kommer jag ihåg Mora Träsk! Inte alls länge sen jag såg dom här i Linde. Tvingade med min helt ointresserade dotter för att ha alibi;) Kram

Hilde sa...

Vidriga sniglar. Med den fina trädgården dina föräldrar har så förstår jag gott att de vill bli av med de bruna äckliga sniglarna. Här har vi gett upp, det blir mig mot alla sniglar.
kram

Angelin sa...

Åsj! Fins det noe verre:( Jeg har en fullt av disse i hagen, og de spiser opp det meste av det jeg planter. Fysj!

Gamla mamman sa...

Ha ha - nej, måste nog youtuba med pappsen nån gång! Hur kan man liksom missa Mora träsk? ;-)
Kram!

Gamla mamman sa...

Ha ha ha - så hade jag också gjort! Skulle gärna se Mora träsk live :-)
Kram

Gamla mamman sa...

Stå på Hilde - du kan slå dem! :-) Pappa går på jakt varje kväll, phu...

Kram

Gamla mamman sa...

De är verkligen äckliga! Och det tar emot att klippa sönder dem. Blä!