fredag 7 september 2012

Good feeling

Paketet från Deepfling kom i onsdags och jag har en riktigt bra känsla för Feeling short dress och poncho! Ponchon är one size, men passar faktiskt mig, klänningen en 1:a, men bara för att det inte fanns någon 0:a kvar. Den är lång i ärmarna och aningen lång annars också, annars bra. Möjligt den drar ihop sig lite i tvätten också.

Var obs på att klänning och poncho inte har samma typ av stickning och grovlek på garnet, men färg och material är desamma. Ni som är känsliga för ull bör styra undan - t o m jag tycker att det sticks litegrann. Och ponchon luddar, mycket. Men jag är ändå stormförtjust :-) De virkade kanterna - på ponchon i avvikande färg - tofsarna, och mönstret i klänningen är urfina. Det här tror jag blir en välanvänd höst och vinterkombo.










8 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Härligt med en varm rosa Tiger!
kram

Angelin sa...

Ååå NYYYYDELIG!!!
Klem

Helen sa...

Förstår jag dig rätt att den är lite stor? Då kanske jag kan våga satsa på en 2a i klänningen...
Jättehärligt med ponchon till och goa fransar för lilla Bejan. ;)

Solid sa...

Hej!
Först ett stort grattis så här i efterskott och finfin kombo till en Oslotiger.
Kram från Eva

Hilde sa...

Halloj snygging! Hur tjusigt som helst, och tack för varningen angående stickset.
Kram

Improve my days sa...

Very nice ;)
I'm waiting for the dress in chalk. Also in size 1.
Looking forward for it.
Hugs

Fröken Abbe sa...

Grattis i efterskott! Har inte alls varit ute på nätet på ett tag, så har missat en del, sorry!
Klänningen var så fin på dig!
Kram

Gamla mamman sa...

Tack för kommentarer och grattishälsningar! :-)
Helen - skulle säga den är normal i storlek. Jag brukar ha 0 i klänningar, och det borde jag nog haft här med. Berit har hittat toffsarna... ;-)

Kram!