torsdag 6 september 2012

Frill dress med en twist

Tycker om att mixa och trixa och matcha och förändra och kombinera. Små justeringar som gör att outfitten får ett lite annorlunda uttryck. Igår skulle födelsedag kombineras med heldagsmöte med stora, strikta, utländska partnerföretaget och jag skulle matcha både kostymklädda jobbgubbarna och födelsedagstjejerna på kvällen. Så då blev det Odd Molly Frill dress, tillsammans med mörkblå mönstrade strumpor från HM. Och så den lilla detaljen, som jag tycker gjorde hela klänningen; jag tog skärpet från Pointers long cardigan i mörkblått och band runt midjan istället för det bredare, brunbeiga som egentligen hör till. På så vis blev klänningen lite mer proper och enhetlig.






6 kommentarer:

Flippis sa...

Mycket snyggare med det skärpet ju! Jag brukar också göra så, t ex har jag sytt bort blixtlåsen på en bomullskofta, då de är alldeles för tunga. Vilket fint inlägg till din mamma, söt hon är och Pavlovan, kan du skicka en bit? ;) Berit verkar inte ha det så lätt med bilfärd och allt, men rolig är hon allt! KLem

Unknown sa...

Skitsnyggt! Kram

Angelin sa...

Kjempefint! God idé:)
Klem

Anne sa...

Bra idé! Den klänningen är verkligen fin på dig.
Kramar

Maria sa...

Åhhhh vad fin den klänningen är på dig, jag har också den men den sitter mycket finare på dig.....TACK för ett nytt uppslag över hur den kan bäras=))))

Änglakramar Maria

Gamla mamman sa...

Kul om man kan inspirerar lite!!
Tack för kommentarerna sköna tjejer

Kram