lördag 1 september 2012

RIF Design & Tine K till billig peng

Ser det är många som fallit för marockanskt porslin från RIF Design och Tine K. Då har jag ett tips - åk till Marrakesh, gå till vilken som helst marknad och fynda "originalporslin" till en bråkdel av priset! Resan tjänar man ju nästan in :-) Och Marrakesh - med omnejd - som resmål är som att stiga in i Tusen och en natt eller Alladin. Magiskt!


När jag nu är inne på spåret ska ni få lite inspirationsbilder. Och det är inte längre till Marrakesh än att det blir den perfekta romantiska långhelgen med gubben eller den efterlängtade resan med tjejerna. Gjorde en del inlägg när vi var där hösten 2010, de hittar ni här.

Jo, det var kaotiskt i de smala gränderna, och det var dålig luft i centrum. Men den klarblå himmelen, de röda väggarna i solnedgången, de massiva Atlasbergen med snöklädda toppar i bakgrunden, de rogivande innergårdarna i de svala riaderna, baden, granatäpplena, minareterna, de gudomliga kycklingtanginerna; allt gjorde Marrakesh till ett av mina favoritresmål som jag gärna åker tillbaka till. En svipptur till Essaouira, där vi fick andas havsluft och höra måsskrik, gjorde också sitt till. Visste ni förresten att Essaouira var "modell" för Kamomilla stad?

Från taket på Riaden

Imlil i Atlasbergen, ett par timmars bilfärd från Marrakesh

Rosenblad på Riaden

Frukost"rummet" på Riaden

Essaouira

Stranden i Essaoira

Riaden i Essaouira

Nyfärgat garn i souken i Marrakesh

Djema el fna - stora marknadsplatsen i Marrakesh



3 kommentarer:

Titti08 sa...

Vackra bilder....Kram Titti

Fröken Abbe sa...

Oj, vad lockande! Skulle gärna åka dit! Jag har ju fått för mig att jag dessutom vill inhandla sådana där mjuka skinn-"tofflor" som finns typ på Indiska, men jag vill ha äkta vara.
Kram

Unknown sa...

Åhh vad sugen jag blir på att resa nu :-) Funderar mycket på var nästa resa ska bli av.....
Kram!